Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
#608076
Tråkigt.. Du ska inte vara snäll när det gäller avtal och etc.. Jag skulle inte plockat ut den om det blev fel färg.. Jag valde teknikpaket med RTi. Men fick high perf paket med RTI.. Då försvann keyless.. Jag får ju skylla mig själv efter som jag missade orderbekräftelse. På ordersedel står det High perf paket med RTI. Inte mkt man kunde göra, dock, känns det jävligt..
Löser de inte samma problemet 3 ggr, så lämna tillbaks den..
Lycka till..

När det gäller el spegel så hade jag problem men den när det var -5grader ute, då levde en av de eget liv .den vek ut sig för mkt vid förare sida. De får byta ut den vid första service..
Annars har jag inga problem med den.. hel nöjd hittlis efter ca 1500mil..

/mvh Kalel
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.
av fly4fun
#608095
Med facit i hand skulle jag självklart inte godkänt leveransen, men har man väntat 14 veckor, ser bilen i hallen och säljaren som håller nyckeln i handen är det inte lätt tacka nej.

Nu är bara frågan hur man löser detta. Bilen har nån varit inne femte dagen idag, och jag får fortfarande inga besked.
av Steff 99
#608123
Fel konfigurerad bil behöver man inte ta emot och godkänna oavsätt.
Men nu när allt gått fel så borde säljaren ta sitt ansvar o se till att du blir nöjd.
Så du får ta ett snack o stå på dej....!
Användarvisningsbild
av Knight8806
#608185
Hör med konsumentombudsmannen om hur länge det är skäligt att vänta. Det är inte klokt att du ska få vänta så här länge, särskilt med tanke på att det är en NY bil som inte bör ha några defekter vid leverans.
Användarvisningsbild
av Guligan
#608283
Låter som en riktig tabbe om du har fått ordererkännande på en beige inredning och får svart (mörkgrå antar jag).
Vad sa ÅF om detta, är det säljaren som knappat in fel, eller fabriken som inte byggt enligt instruktionen?
av mkljons
#608340
Samma skit med min ytterspegel. Går hela vägen ut den med.
Ingen garanti kvar sedan oktober. :twisted:
Vet inte hur jag ska göra. Volvo lär väl ta felsökningsavgift på verkstaden.
Användarvisningsbild
av MartinS
#608341
mkljons skrev:Samma skit med min ytterspegel. Går hela vägen ut den med.
Ingen garanti kvar sedan oktober. :twisted:
Vet inte hur jag ska göra. Volvo lär väl ta felsökningsavgift på verkstaden.
Jag läste att det var ett känt problem och att det fanns någon speciell info om det från volvo, som möjligen kan ta i allafall en del av kostanden. Hela spegeln måste bytas... Jag har bytt min ena på grund av detta fel.

/Martin
av LOTEZ
#608383
Såg din tråd på fairshopping. Bra där att sätta press på dom. Men dom är nog för stora för att bry sig. Önskar dig iaf lycka till. Tråkig sits att hamna i. Sök på mitt nickname - lyckats få en bil återköpt efter 16 verkstadsbesök...... Ingen djupgående tråd men kanske nåt matnyttigt att ha med i bagaget.
av fly4fun
#608440
Guligan skrev:Låter som en riktig tabbe om du har fått ordererkännande på en beige inredning och får svart (mörkgrå antar jag).
Vad sa ÅF om detta, är det säljaren som knappat in fel, eller fabriken som inte byggt enligt instruktionen?
A4 lappen jag fick vid leverans där hela bilen finns speccad står det softbeige, men i bilen sitter nått som liknar mörkgrå. Enligt säljaren har det blivit fel i fabrik. Säljaren frågade hur jag vill göra, men när bilen står 10 meter bort är det inte lätt tacka nej.

Skickade ett mail till Bilia idag och fick till svar "vi jobbar på bilen"...
av Qualia
#608562
Inte ofta Bilia bruka svara på fairshopping..

Det som e tråkigt är att när man hämtar ut bilen, så kollar man genom allt, med ordersedel så allting stämmer, sen signar man, då har man tyvärr mottagit bilen för leverans..
Men som sagt lyckas inte Volvo fixa till problemet antal ggr, så häv köpet..


/mvh Kalle
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]