Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fly4fun
#607938
Efter 14 veckors väntan hämtade jag ut en ny XC60 dagarna innan jul. Men efter bara 5 mil så kom först felmeddelande och sedan dess har det ploppat upp nya fel på bilen hela tiden. BLIS, Driver Alert, Krockkuddar, bälten, farthållare, radar, mm. Även passagerardörren fram spökar och går ej öppna från utsidan när det är minusgrader. Ovanpå det lite skumma fel med radio, appen, motorvärmaren. Bilen var inne 4 dagar under mellandagarna, men det blev inte bättre. Nu har jag lämnat in den igen efter att ha fått upprepade fel på krockkudden under gårdagen.

Känns inte alls kul att plocka ut en splitterny bil där hela elektroniken verkar leva ett helt eget liv. Är det någon annan som haft liknande problem? Vad kan jag ställa för krav på Volvo? Är det rimligt med så mycket fel på en ny bil?
av svendufva
#607946
Spoiler »
Usch lider med dig. Jag tror att många av systemen inte är konstruerade för svensk vinter. Får de inte ordning på måndagsexemplaret du verkar ha fått tycker jag du skall kräva en ny bil.
Användarvisningsbild
av petkas
#607968
Tråkigt,det är bara att lämna in bilen o vägra att tar ut den innan ALLTING funkar som det ska,annars är det bara att kräva återköp,det verkar helt klart vara en måndagex. med så många fel.
av Steff 99
#607974
Förmodar att bilen varit inne på verkstad , vad har man gjort och vad säger man ?
av fly4fun
#607981
Bilen var inne i mellandagarna. Nån slags elektronik byttes enligt muntligt besked. Även backspeglarna skulle bytas men är restnoterade, så jag fick ut bilen under tiden. Eftersom reparationen ej blev klar så fick jag ingen riktig rapport vad som gjordes. Hur som helst kvarstår alla fel efter reparation + att problem med passagerardörren tillkommit när temperaturen sjönk. Jag förstår att BLIS kan strula p.g.a. fel i backspeglarna men jag kan inte hitta nån direkt koppling till varför jag ska få fel på krockkudden eller farthållaren.
Användarvisningsbild
av MartinS
#607985
Backspeglarna (med BLIS) verkar vara en bristvara och något som går åt med strykande åtgång, i och för sig kan det ju ha en yttre fysisk påverkan och behöver ju inte vara BLIS fel.
Jag har väntat på en ny spegel sedan början på december. Förhoppningsvis kommer den i den här veckan, men bara bilia i sverige har ~100stycken på restorder enligt min meck.

/Martin
av fly4fun
#608021
Kan även tillägga att bilen levererades med fel färg på inredningen. Beställde softbeige, fick svart.

Det här var min första Volvo och som det känns nu är det även min sista. Så många fel på så kort tid, är för mycket för mig.
av Hast
#608022
Familjens XC90 elektronik spökar lite ibland med larm och sådant. Dock inte lika mycket som med din bil. Tråkigt när sånt händer!
av Petzzon
#608026
fly4fun skrev:Kan även tillägga att bilen levererades med fel färg på inredningen. Beställde softbeige, fick svart.

Det här var min första Volvo och som det känns nu är det även min sista. Så många fel på så kort tid, är för mycket för mig.
Synd du inte sa stopp redan där, då hade du vart lyckligt ovetande idag...

jag hade inte accepterat fel färg på inredningen.
av Herkulez
#608073
Petzzon skrev:
fly4fun skrev:Kan även tillägga att bilen levererades med fel färg på inredningen. Beställde softbeige, fick svart.

Det här var min första Volvo och som det känns nu är det även min sista. Så många fel på så kort tid, är för mycket för mig.
Synd du inte sa stopp redan där, då hade du vart lyckligt ovetande idag...

jag hade inte accepterat fel färg på inredningen.
Inte jag heller :evil: Du har köpt det som står på ordersedeln, inget annat.
Var inte för snäll nu. Minsta krångel framöver , kräv ett återköp. Beställ en ny och ge volvo en chans till. Du har haft "otur" med det mesta.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]