Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#605773
Larzan skrev:Gör en anmälan till DM-nämnden.
Jag har gjort det, och vann.
http://dl.dropbox.com/u/25186027/DM%20n ... 048-11.pdf

http://www.dm-namnden.org/Anmalan.aspx
Vilket tyvärr i detta fallet uppenbarligen är helt verkningslöst eftersom ingen påföljd för "brottet" finns, och än värre att företaget anser sig ha rätt att bortse från branschens etiska regler.... och företaget har bevisligen hållt den linjen.

Så jag fortsätter att ge mig på uppdragsgivaren ( i mitt fall Göta Energi som enligt mig är jämställda med pedofiler och skattefifflare) , för inget annat än minskade intäkter lär bita på den typen av teleförsäljningsföretag. Nästa gång skall jag kombinera de båda..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Kaxe
#607581
Jag har gått in på min sida på Telia och helt enkelt spärrat dom nummer som ringer, nu har jag 28 nummer som är spärrade och det har varit helt tyst i minst ett halvår, man kan göra så om man har telefon via bredband, NIX funkar ju inte alls.
Användarvisningsbild
av Funk
#607916
Vi hade under flera år hemligt nummer, då vi fick ungarna var det ju helt underbart...alla kompisar fick säljsamtal med bl.a barnförsäkringar dagligen, vi fick inga alls.

/Thomas
Användarvisningsbild
av jojjeblom
#608101
Inget nytt, men fy fan vad jag hatar dessa (som jag ser det telefonterrorister), jag blir så jävla hatisk till dessa företag (uppdragsgivare) som ringer upp att jag nästan slår över ibland :evil:
Användarvisningsbild
av Funk
#608272
jojjeblom skrev:Inget nytt, men fy fan vad jag hatar dessa (som jag ser det telefonterrorister), jag blir så jävla hatisk till dessa företag (uppdragsgivare) som ringer upp att jag nästan slår över ibland :evil:
Det kanske är ett I-landsproblem men även jag finner det otroligt störande.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Guligan
#608274
Jag tycker inte problemet är så stort. Om man inte är intresserad är det ju bara att tacka för påringningen och lägga på luren. Det händer ju också att man får bra erbjudanden. Jag hoppade på ett erbjudande från Vattenfall för ett par år sen om "vintersäkring" på elpriset. Det sparade några tusenlappar den vintern.
Användarvisningsbild
av Guligan
#608280
Vad som är ett problem dock är uppringarnas kassa telefonväxlar. Ofta finns det ingen i luren när man svarar. Förmodligen är det så att en dator ringer upp flera nummer samtidigt och kopplar ner de andra samtalen när den första har svarat. Detta är riktigt illa och jag kan tänka mig att många, t.ex. äldre, blir oroliga om man upprepade gånger möts av ett klick i luren.
Användarvisningsbild
av StringerBell
#608637
Guligan skrev:en dator ringer upp flera nummer samtidigt och kopplar ner de andra samtalen när den första har svarat.
Precis så är det, och ett riktigt ruttet system. Borde förbjudas.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]