- tor 24 nov 2011, 20:16
#591548
Skall tester utföras så ser jag hellre professionell personal som kan pressa däcken maximalt än ett gäng "garagepulares" åsikter.
Under vintertid betyder stoppsträckan på ett vinterdäck väldigt mycket, smäller det eller inte.
Visst har den mänskliga faktor betydelse med attitydsproblem och dåligt omdöme som är nog dom sämsta mänskiga egenskaper under bilkörning men att därtill ha dåliga vinterdäck gör nog situationen ännu sämre, frågan här är nog hur kunde personerna med dessa problem få ett körkortet.
StringerBell skrev:Collin försöker i alla fall få fram olika däcks egenskaper under ganska omfattande tester, förstår inte riktigt ditt resonemang StringerBell.gnestakalle skrev:Det är ju just så det är! Men Collin och andra med teknokratiska mekano-hjärnor ser bara till bromssträcka under kontrollerade test där den mänskliga faktorn är bortraderad.Och vad jag vill få fram är att säkerheten sitter i kombinationen mänskligt beteende och teknik. Att bara fokusera teknik (dubbar/ dubbfritt) är helt meningslöst.Den vanligaste faktorn vid en olycka är mänsklig. Nu fick jag till det va. :)
Skall tester utföras så ser jag hellre professionell personal som kan pressa däcken maximalt än ett gäng "garagepulares" åsikter.
Under vintertid betyder stoppsträckan på ett vinterdäck väldigt mycket, smäller det eller inte.
Visst har den mänskliga faktor betydelse med attitydsproblem och dåligt omdöme som är nog dom sämsta mänskiga egenskaper under bilkörning men att därtill ha dåliga vinterdäck gör nog situationen ännu sämre, frågan här är nog hur kunde personerna med dessa problem få ett körkortet.
Fiat 500 de luxe -59. Volvo V60 D4 aut Momentum BE-15