Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av monarped
#547760
köpte en garmin nuvi 265 wt på elgiganten i kalmar för ett par veckor sedan
och till min förvåning hittar den inte den afären inte hansa citty över huvud taget
den hittar heller inte kosta outlett,finns inte dom här ställena registrerade eller behövs det en uppdatering
såg att det fanns nått att köpa till för femhundra nånting
av Malmstroem
#547777
Om du kopplar upp dig mot http://www.garmin.com ska du kunna ladda ner den senaste kartversionen.

Förvänta dig dock inte alltför mycket. Kartorna kommer från Navteq (som levererar kartor till de flesta GPS-tillverkare, inklusive Volvo's inbygda GPS). Kartorna är inte 100% -- men oftast tillräckligt bra.
av monarped
#547813
de ska vara senaste i den
men att dom plattserna ja nämnt inte finns med tycker jag är dåligt,det är ju afärscenter som funnits mer än ett år
giraffen o baronen i kalmar finns ju med o a6 i jönköping
då borde ju dom ja nämnt finnas ochså
men men de e ju som de e
Användarvisningsbild
av ÄRRet
#547883
Kartmaterialet är verkligen inte 100. Höll på att bli tokig när jag skulle knappa in min hemadress. Garvargränd var felstavat, Gravargränd står den som. Klantigt...
Användarvisningsbild
av erikn
#547889
Det tog tio år innan vår gata fanns med i kartorna. Och då bor jag inte jätteavsides, i utkanten av Tumba söder om Sthlm.
av llesrof
#548064
Butiker, köpcentra och liknande ställen brukar inte finnas med. Du får lägga in dem som intressepunkter istället. Det är väl mest restaturanger, en och annan sevärdhet och en massa annat bjäffs som ligger med i kartmaterialet. Och som någon var inne på, stavar du i GPS:en som du stavar här så blir det svårt. Detta skriver jag inte för att vara taskig utan det är bara ett tips. Oftast räcker det med att påbörja ordet så föreslår GPS:en olika alternativ.
Användarvisningsbild
av erikn
#548620
Ja, eller adress. I min Tomtom kan man också bläddra i kartan, och peka och lägga till IP den vägen.

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]