Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rd350
#381464
Sprickorna är nog inga problem men jag menade muttern som håller medbringaren mot utgående axeln. Tror det är en mutter med 27mm fattning.
av Lason
#537827
Väcker tråden igen :)
Har exakt samma problem, också med min 940 turbo -91 med B230FT/M46. Bilen är sänkt 25 mm ca (fast det syns knappt)

Började med att den vibrerade vid acc, då byter jag stödlager och hållare (hållaren va sopslut) och det värsta försvann vid acc, men istället vibrerar det konstant i 60-110.

Korsen är okej, hardyskivan har lite torrsprickor in till armeringen, ska prova att byta den också mot en bättre beg, så att det är riktigt iaf. Kan dne ha tagit skada av en kass stödlagerhållare?

Har haft bilen upphissad och femman i på tomgång och kikat, och det ser ut i mörkret som att framdelen på kardan slår litegrann.

Då TS bytte kardan och fick det bra så undrar jag om kardan passar från en 745 GLT 16v -88 med B234F och M46?

Tror inte på däcken heller, för det är samma som jag hade på min 740, och den skadade inte öht.
av Volvoolsson
#557834
Jag var också i färd med att hänga dit en 16v kardan på min 940 Turbo. Men det var ju dömt att misslyckas, fel medbringare :-(O) !!!!! Så gör inte om mitt misstag!!! :-)-)

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]