Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
#43844
V70N + S60 + S80 02- = Radioläge, hållin trippknappen (nu nollades trippmätaren) tänning på, vänta tills sifrorna kommer tillbaka på trippdisplayen, släpp trippknappen, tänning av
Om detta moment nu funkar!? Så undrar jag vad som händer om man inte har någon radio och mjukvaran "Radio Remove" ligger i CAN (d.v.s. det finns inget s.k. "radioläge" att tillgå!?

Vad säger CarMan? Kan man släcka lampan utan radio i bilen?
Användarvisningsbild
av CarMan
#43881
Jocke S. skrev:
V70N + S60 + S80 02- = Radioläge, hållin trippknappen (nu nollades trippmätaren) tänning på, vänta tills sifrorna kommer tillbaka på trippdisplayen, släpp trippknappen, tänning av
Om detta moment nu funkar!? Så undrar jag vad som händer om man inte har någon radio och mjukvaran "Radio Remove" ligger i CAN (d.v.s. det finns inget s.k. "radioläge" att tillgå!?

Vad säger CarMan? Kan man släcka lampan utan radio i bilen?
Radioläge är första hacket på tännd nyckeln
andra hacket är tänning & tredjä läget är inkopling av startmotor.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
#43905
Det man inte har i huvudet...

Tack CarMan, för att du väckte mig! Naturligtvis handlar det om tändningsnyckeln och inte radion som jag tänkte på... :oops:
av Yngvar
#43953
Brukte denne beskrivning på min S80 99. Funkade inte på første forsøk,
men etter et 2-3 ganger var det ok:

På S60/V70/S80 är det enkelt. Välj T1 på tripmätaren, ställ tändningen i läge I (radio på), tryck in nollställningsknappen till tripmätaren och håll den intryckt, ställ tändningen i läge II och fortsätt hålla nollställningsknappen intryckt tills servicelampan blinkar/släcks eller tills tripmätaren återgår till sitt gamla värde (minns inte vilket, det var ett tag sedan jag provade). Klart
av LJN
#52941
-Idag har jag försökt och släcka min servicelampa utan att ha lyckats?

Har släckt lampan ett gånger innan på samma bil utan problem. Jag har en S60T-01:a, några tips?
Användarvisningsbild
av hemglass
#53150
jag skulle återställa servicelampan enligt ovan, men jag fick upp en felkod (kommer inte ihåg vilken nu) så det gick inte :cry:
av Qualia
#213757
Ojj.. vilken gammal tråd... :)

Det funkade faktiskt utmärkt att släcka service lampa på min S60 från 04.
Bara rulla på 700 mil till tills 10tusen mils service
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Funk
#213767
Jag har ännu inte stött på någon P2 där det inte fungerar med hjälp av trippknappen och tändningslåset. Någon av dessa (tidigare nämnda) metoder funkar alltid.

1. Tryck in och håll inne nollningen till trippmätaren.
2. Vrid nyckel till läge II
3. Invänta kvittering
4. Släpp knappen och vrid av tändningen

Eller så får man ta denna varianten:

1. Vrid nyckel till läge I
2. Tryck och håll in nollningen till trippmätaren.
3. Vrid nyckel till läge II
4. Invänta kvittering
5. Släpp knappen och vrid av tändningen

/Thomas

PS: Skulle någon I Gbg-området behöva hjälp med att släcka lampan så hjälper jag gärna till, antingen med knappar eller PPC.
av alex87
#231290
Jag har provat med min volvo s40 årsmodell 99. men det funkar inte att släcka min. bor i gbg om nån vill ställa upp...
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]