Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#488132
Vad är det som knarrar och knakar i min framvagn när jag i låg fart med stort hjulutslag svänger vänster?

Bilen har bara gått 1 600 mil så jag tror varken på lager eller glapp i leder.

Tråkigt ljud. :(

Hälsar undrande

Henry
Användarvisningsbild
av iigloo
#488140
Hade samma ljudfenomen fast höger bak på min S80-05. De plockade ner länkarmen med fjäder och fäste och "justerade fjädern". Återstår och se om det hjälpte :/
Användarvisningsbild
av CarMan
#488222
räknar det varv i takt med hulen? eller sporadiskt?
har du orginal fälgar?
av semmelman
#490357
Alltså har exakt samma ljud som beskrives överst vid fullt rattutslag i låg fart på iofs min C70 och verkstan bytte övre stötdämparfäste-lagren samt nån led men braket har kommit tillbaka. Ljudet skall sägas varierar något efter om det är varmt el kallt ute, eller fuktigt jag vet inte så noga. På volvoverkstan sa de att det troligaste var stötdämparfästen men eftersom de var bytta så hade de ingen aning, men bilen var inne för nåt annat så de hade inte tid just då att kolla noggrannare. Jag skulle va tacksam om nån hade en bra gissning. Hört talas om att det finns plastgrejer insatta i fjädern, kanske de sitter fel?
#490578
Ska be verkstan titta/lyssna. Hur som helst ett irriterande fenomen. Jag är av den typen att jag hör direkt när något nytt ljud tillkommer. Sen retar jag mej på detta, vilket förtar viss del av körglädjen. :(

Återkommer här efter verkstadsbesöket.

Hälsar

Henry

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]