Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#468107
VolvoB20 skrev:
Ynot skrev:För mej känns V60 alldeles utmärkt som bruksbil ?:-/
V60 T3 är ingen bruksbil för mig för den har ju så klen motor att volvo fått sänka dragvikten....
Volvo o dragvikt är sällan en bra kombination.
Som dragbil går den bort oavsett motor för mig. Minst 2000kg krävs till vår husvagn så den får XC60:n vi har ta hand om.
#468110
pergrein skrev:När vi valde paket (Mom/Sum) till tjejens S40 MY10 så blev det momentum pga hon inte ville ha läder men
elinfällbara backspeglar valde vi till från summum...

Petzzon: Det är väl din fru som kommer köra den mest så vad vill hon ha? Läder=Summum Tyg=Momentum

Det så vi valde mellan paketen. Jag gillar läder så det blev summum till min S80 och kommer ta det vid byte till
en V60 T3 som det lutar åt...

Mvh
Per
Hon tycker om skinn och vi har det i min XC60(tjänstebil) dock tycker vi inte att det är värt hur mycket som helst.
(tar hellre en resa till solen)
Handlar om en bil ha planerar att ca 1,5 år o kommer köras max 1500 mil.
Oavsett andrahandsvärde så förlorar man pengar tydligen enl volvos lista 10000;. vilket i så fall vore acceptabelt.
Dock säger bilpriser.se ca 3000-4000 beroende på modell. Där kollar väldigt många som köper begagnat.
#468117
StringerBell skrev:Självklart. Vem flyttar stora grejer hela tiden ?:-/
Trådskaparen, men han har ju en XC60 till för att kunna dra släp.

Men alla har inte råd att hålla sig med två sprillans volvo för att kunna dra släp.
#468119
Petzzon skrev:
pergrein skrev:När vi valde paket (Mom/Sum) till tjejens S40 MY10 så blev det momentum pga hon inte ville ha läder men
elinfällbara backspeglar valde vi till från summum...

Petzzon: Det är väl din fru som kommer köra den mest så vad vill hon ha? Läder=Summum Tyg=Momentum

Det så vi valde mellan paketen. Jag gillar läder så det blev summum till min S80 och kommer ta det vid byte till
en V60 T3 som det lutar åt...

Mvh
Per
Hon tycker om skinn och vi har det i min XC60(tjänstebil) dock tycker vi inte att det är värt hur mycket som helst.
(tar hellre en resa till solen)
Handlar om en bil ha planerar att ca 1,5 år o kommer köras max 1500 mil.
Oavsett andrahandsvärde så förlorar man pengar tydligen enl volvos lista 10000;. vilket i så fall vore acceptabelt.
Dock säger bilpriser.se ca 3000-4000 beroende på modell. Där kollar väldigt många som köper begagnat.
Ja då är det ju Momentum som gäller för er då eller vänta någon månad till en lätt begagnad V60 T3 Summum dyker upp
som är ett bättre val när ni ska ha den så kort tid pga värdeminskningen?
#468421
Nu är det bestämt. Blir en Summum!
Kom på att jag kan skippa Teknikpaketet då High performance stereon ingår redan i momentum.
I övrigt kan jag vara utan det teknikpaketet innefattar.
Nu återstår bara att välja färg också...... Och klädsel........ (Hmm utan skinn fanns ju bara mörk inredning som alternativ för oss men med summum öppnas nya möjligheter..)
#468598
XC90_Executive skrev:Det bruna lädret är inte så vanligt konstigt nog. Det är galet snyggt!
Det har lite av retro-känsla över sig. Det var ju vanligt i bilar på 60 och 70-talet. Jag är själv lite kluven.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!