Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#467920
När vi skulle köpa bil, vad jag helt inställd på momentum, men det blev en summum, skinn är skinn, ångrar inte det en sekund, varje gång jag ser en momentum V70 my10 och senare och nya V60 momentum så ångrar jag det ännu mindre, V70/V60 är otroligt ful med kromlister runt rutorna och svarta rails, antingen skall man ha krom och silk metal rails eller svarta rails och svarta lister runt rutorna, enligt mig skall väl tilläggas. Så summum är summum. Köp summum! Jag ångrade mig inte
#467925
Kan tillägga att det sista kvartalet har gjorts 6 gånger fler sökningar på Summum än Momentum på nätet. 4 gånger fler sökningar på Momentum än Kinetic.

Var och en får tolka den informationen hur ni vill.
av Lazy
#467935
Ynot skrev:
andreas_lofgren skrev:Det är jag inte nämnvärt orolig för. Att många söker efter alternativ A är inte samma sak som att ingen söker efter alternativ B.
Förklara om det gäller V60 som bruksbil ?:-/
#467981
Det är en myt att man inte får något extra för utrustning i andra hand. Kör själv en Summum och hade den tveksamma förmånen att nyligen köra en Kinetic. Det är stor skillnad! Det är bara att söka på 2008 V70 som ju har de tre paketen eller XC60 el XC70 - det skiljer troligen ca 20 000 mellan Kinetic o Summum, dvs. inte mycket mindre än nypriset skilde efter rabatter...

Sen är ju Volvo mkt billiga på utrustning också. SUmmum är +15 mot Momentum och för det får man inte ens skinn hos övriga premiummärken.

Min uppfattning är att Volvo är ett av de märken som har bäst andrahandsvärde på utrustning. Den är mycket billigare än för Audi-Bmw-Merca och utrustningen är värd mycket mer i andra hand än för en Peugeot eller Ford.... /PH
#467989
Skillnaden mellan Momentum och Summum är så liten om man ser till totalpriset på bilen får man dessutom 10% på hela affären talar vi om 13.500 då får man en bil känns mer komplett, precis som "perhall" skriver så är det en stor känslomässig skillnad på bilar med de olika paketen.
#468004
Ynot skrev:För mej känns V60 alldeles utmärkt som bruksbil ?:-/
V60 T3 är ingen bruksbil för mig för den har ju så klen motor att volvo fått sänka dragvikten....
av Lazy
#468079
VolvoB20 skrev:
Ynot skrev:För mej känns V60 alldeles utmärkt som bruksbil ?:-/
V60 T3 är ingen bruksbil för mig för den har ju så klen motor att volvo fått sänka dragvikten....
V60 D3 Polestar kommer att bli en perfekt bruksbil för mej. :D
#468081
Ynot skrev:
VolvoB20 skrev:
Ynot skrev:För mej känns V60 alldeles utmärkt som bruksbil ?:-/
V60 T3 är ingen bruksbil för mig för den har ju så klen motor att volvo fått sänka dragvikten....
V60 D3 Polestar kommer att bli en perfekt bruksbil för mej. :D
Självklart. Vem flyttar stora grejer hela tiden ?:-/
#468090
andreas_lofgren skrev:Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...
Lista, mest junk.

Tankar från en begagnatköpare

Den där listan skulle jag vilja revidera lite ;)

På begagnatmarknaden skulle följande grejer få mig att lägga mer pengar på den kärran än en utan:

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17) [Ja]
* Elfällbara bakre nackskydd [Ja]
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Ja]
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar [Ja]
* Innerbackspegel med automatisk avbländning [Ja]
* Klädsel: Läder [Ja]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Nä]

Är ju mest grejer som ökar bekvämligheten och är såna där småfeatures som man verkligen uppskattar när de finns där utan att för den sakens skull sakna dem särskilt mycket när man inte har dem. Men står man i valet och kan få dem med lite värdeminskning hade jag inte ens tittat åt en bil som inte hade dem när det stod några tusen emellan bara.
#468106
När vi valde paket (Mom/Sum) till tjejens S40 MY10 så blev det momentum pga hon inte ville ha läder men
elinfällbara backspeglar valde vi till från summum...

Petzzon: Det är väl din fru som kommer köra den mest så vad vill hon ha? Läder=Summum Tyg=Momentum

Det så vi valde mellan paketen. Jag gillar läder så det blev summum till min S80 och kommer ta det vid byte till
en V60 T3 som det lutar åt...

Mvh
Per
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]