Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#460842
Hej!

På min V70-05 finns det orginallarm men det står ingenstans om det finns en nivåsensor installerad till det. Köpte bilen begagnad.

Kan man se det på något sätt eller måste jag försöka lyfta bilen med domkraft med larmet på?
#460876
Fisch skrev:Jag har en knapp i kupén där jag kan deaktivera nivåsensorn. Sitter framför växelspaken.
Har du två knappar till avaktivering av larmfunktioner ? Jag har bara en, och det är den vanliga till rörelsesensorn i kupen...

/Thomas
#461247
Hej! Tack för bra svar!

Någon sån låda hittade jag tyvärr inte :/. Den borde vara i den bifogade bilden om den fanns antar jag. Sitter själva givaren i denna modul? Är det så enkelt att man bara pluggar in denna i en befintlig kontakt, skruvar/limmar fast den, kopplar upp bilen på Volvoverkstan och "aktiverar funktionen" och sen har man nivåsensor?

Vad går det på att få det fixat på Volvo?

Bild
#461254
ja det skulle den, sitter till vänster om säkringarna på gaveln, jag ser det på ditt foto.... med "snäppfästet" bara att trycka dit och ansluta den gröna kontakten som redan finns där någonstans, kan vara lite "gömd", sedan kostar själva programvaran ca 450 pengar och jobbet ungefär lika mycket.men kolla priserna själv på Volvo/Bilia eller motsv...... Räkna med en tusing, plus sensorn som du säkert kan köpa beggad på detta forumet eller på det andra forumet. Dom vill oftast ha 2-300 pengar för dessa.
Lycka till.....arbetstid 1 minut, resten "datajobb" för Volvo ÅF.
:D

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]