Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av LimpanV
#450736
Upptäckte idag att mittennackstödet fått en reva som är cirka 2-3 cm. Det är hål rakt igenom. Någon som har förslag på hur jag kan laga det på bästa sätt? Finns det några bra limm?
Användarvisningsbild
av Tofulus
#452235
mittipannan skrev:SILVERTEJP!Nej skämt å sido har jag ingen aning.
Om man ej har någon aning, eller något vettigt att komma med, värför göra ett inlägg då? (S)

Hänger med på tråden eftersom jag själv också en repa i lädret på nackstödet. Har funderat att lägga något som stöd in i repan och sedan limma. Kanske någon annan har gjort liknande tidigare med bra resultat...?
av Cox
#452447
LimpanV skrev:Upptäckte idag att mittennackstödet fått en reva som är cirka 2-3 cm. Det är hål rakt igenom. Någon som har förslag på hur jag kan laga det på bästa sätt? Finns det några bra limm?
Börja med att rengöra skinnet, efter detta klipp till en tygbit. Ta tygbiten och pilla dit den under skinnet och limma fast den. när limmet torkat spacklar du revan med läderspackel, låt torka fyll på med mera vid behov tills ytan är jämn och fin. Efter detta bättrar du med läderfärg och avslutar med läderkräm. Det skall funka och du får ett snyggt resultat.
av mittipannan
#452454
Tofulus skrev:
mittipannan skrev:SILVERTEJP!Nej skämt å sido har jag ingen aning.
Om man ej har någon aning, eller något vettigt att komma med, värför göra ett inlägg då? (S)

Hänger med på tråden eftersom jag själv också en repa i lädret på nackstödet. Har funderat att lägga något som stöd in i repan och sedan limma. Kanske någon annan har gjort liknande tidigare med bra resultat...?
sorry. trodde inte nån kunde bli sur för ett skämt men va de du :(
av Talhoffer
#463425
Cox - Läderfärg och läderspackel. Vart har du hittat dessa produkter? Iaf läderfärgen måste väll nästan vara färgkodade med volvos färger?
av Cox
#463464
Talhoffer skrev:Cox - Läderfärg och läderspackel. Vart har du hittat dessa produkter? Iaf läderfärgen måste väll nästan vara färgkodade med volvos färger?
Kontakta Leather Master så skickar dom detta till en återförsäljare som befinner sig i närheten där du bor.
Angående rätt färgkod, så kan du skära loss en liten bit och skicka in till Leather Master så blandar dom rätt färg till dig. Jag skar loss en liten bit från framstolen. I framkant där du har en förvaringsficka under stolen finns det över och syns inte att man skurit bort en liten bit. räcker om biten är som lillfingernageln.
Kan inte annat säga att dom blandar färg som riktiga proffs. Jag färgade om mittendelen i baksätet pga av att förra ägaren hade placerat ett däck i sätet (gick inte att få bort helt). Ljust skinn vart helt perfekt ingen nyanskillnad alls. Syns inte att sätet är omfärgat.
av LimpanV
#466134
Cox skrev:Hur har det gått, har du fått till revan?
Limmade dit en tygbit och det blev såpass bra att jag inte behövde spackla! :)
av Cox
#466239
LimpanV skrev:
Cox skrev:Hur har det gått, har du fått till revan?
Limmade dit en tygbit och det blev såpass bra att jag inte behövde spackla! :)
Vad roligt att du fick till det :D
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]