Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
#448272
nypa00 skrev:Vad för termostat sitter det i bilen?
Biltema eller Volvo orginal?
Det är Volvo original. Har bytt hela termostathuset eftersom det gamla var sprucket
av Volvo_740_GLT
#448281
*pettson* skrev:
Volvo_740_GLT skrev:Finns det ingen mera som har några andra förslag?
Ett förslag är att söka på forumet. Samma problem har avhandlats ett antal ggr.
Jag har sökt och sökt men inte hittat något, det var därför jag ställde en ny fråga
Senast redigerad av 1 Volvo_740_GLT, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Taxen47
#448322
Vad har du för värmesystem?
ECC? Kollat felkoder?
Manuell? Kollat att spjäll öppnar ordentligt?
Ingen skillnad när fläkten går?
av nypa00
#448327
Volvo_740_GLT skrev:
nypa00 skrev:Vad för termostat sitter det i bilen?
Biltema eller Volvo orginal?
Det är Volvo original. Har bytt hela termostathuset eftersom det gamla var sprucket
Okej, tänkte mest om det var Biltema's termostat,, för hade det problemet när jag bytte min termostat till en Biltema,, det blev fan aldrig varmt i kupén. Vilket var väldigt jobbigt i vintras ;)
Men med en Volvo orginal blev det andra bullar i värmen.....
av Volvo_740_GLT
#448343
Taxen47 skrev:Vad har du för värmesystem?
ECC? Kollat felkoder?
Manuell? Kollat att spjäll öppnar ordentligt?
Ingen skillnad när fläkten går?
Jag har vanlig ac, har inga felkoder, manuell. Vad jag kan se så öppnar alla spjäll, nej ingen skillnad när fläkten går
Användarvisningsbild
av oktan
#448363
Det är ju en importbil från spaninen du har..Där är det ju så varmt så dom levererades inte med värmepaket dit. :mrgreen:






Skämt åsido:

Det kan vara att du har luft i systemet som någon påstår. Men det kan också vara ett igenkoxat värmepaket du har. Prova att lossa slangarna i motorrummet till paketet och spola ur med slang så att du ser att det finns flöde igenom. Fyll sen på och lufta systemet ordentligt.


Kan bidra med en PDF på Ac värmepaket också som du kan kolla igenom.
http://ul.to/xh3vxy

Passa också på att läsa av ev felkoder...



.
av Volvo_740_GLT
#448455
oktan skrev:Det är ju en importbil från spaninen du har..Där är det ju så varmt så dom levererades inte med värmepaket dit. :mrgreen:






Skämt åsido:

Det kan vara att du har luft i systemet som någon påstår. Men det kan också vara ett igenkoxat värmepaket du har. Prova att lossa slangarna i motorrummet till paketet och spola ur med slang så att du ser att det finns flöde igenom. Fyll sen på och lufta systemet ordentligt.


Kan bidra med en PDF på Ac värmepaket också som du kan kolla igenom.
http://ul.to/xh3vxy

Passa också på att läsa av ev felkoder...



.
Är det bara att lossa på båda slangarna vid torpedväggen då och spola? Hur gör jag för att lufta systemet?
av Volvo_740_GLT
#448491
~Kalle~ skrev:Systemet är självluftande även på 850. http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... 40#p319440
Jag sökte lite här på forumet och då såg jag att du hade skrivit att det "Finns ett spjäll som ska styra luften förbi/genom värmepaketet, kanske det har hängt upp sig?"

Var sitter det?

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]