Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av smygaren
#43377
Hejsan!

Jag har en V70, 04:a där servicelampan lyser och jag har gjort servicen på en godkänd verkstad men inte på Volvo.
Läste någon gång att man kunde släcka sevicelampan på något sätt genom att vrida på nyckeln och trycka in trippmäteren.

Någon som vet??

Smygaren
Användarvisningsbild
av Gandalf
#43385
Hittade detta ett annat forum! Har gjort så här på min S80 -01, funkade bra.

All models for 1999 and on can be reset by putting the ignition key into position I, push in and hold the odometer reset button (use your left hand), move the ignition key to position II, when the service light begins to blink, let go of the odometer reset button. Additional methods for the resetting of the light are: With the S80 you may have to go through the procedure several times on some cars before the light would reset. If the service message light doesn't blink, it will not reset. Try doing it this way. Before you start the procedure notice the trip meter milage (you have T1 and T2) doesn't matter which one is showing. You will notice that when you start the procedure, key to position one, push in the odometer reset button, after a few seconds the mileage that was in the trip mileage window jumps to "0", thats when you should move the key to position II, then wait for the service light to blink, it will do it about 5 times. Don't let it get to 5; try to release on the third blink.
av tkaren
#43392
Carman har beskrivit hur man släcker servicelampan på endel nyare bilar

Vill du fylla på Skicka ett Pm

Så här släcker du servicelampan (SRL) på V70´n

-Tändning av.
- Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för trippmätaren.
- Slå på tändningen.
- Fortsätt att trycka in nollställningknappen i 10 sekunder, då
10 sekunder har gått blinkar SRL-lampan.
-Släpp sedan nollställningsknappen innom 4s efter att SRL-lampan börjat blinka.
-Tändning av.


850 92-95
Tändning på
Stift nr A7.
Tryck 4 gånger.
Lampan tänds.
Tryck 1 gång när den är tänd.
Lampan släcks.
När den tänds igen trycker du 5 gånger.
Lampan tänds än en gång.
Tryck 1 gång när den är tänd.
Kvitterar med snabba blink.
Slå av tändningen.
"Parkera" testsladden i sin hållare


På dom ställen det står systemtestern så är det åka Volvo som gäller

S+V40 -99 = Systemtesten
S+V40 99- = Radioläge, hållin trippmnappen, tänningsläge tills service lampan blinkat, släpp trippknappen, stängav tänning

850 92- med diagnos uttag i motorummet = Siftet i A7, Tänning på, tryck 1 vänta på respons, 4 vänta på respons, 1vänta på respons, 5 nu skall lampan hets blinka, stäng av tänning.

850 med gummi plugg bredvid trippknappen = tabort gummipluggen & sryck in knappen som fins innanför, komer inte ihåg om tänning skall vata på.

850 med OBD uttag under myntfacket = systemtesten

V70 97 - 99 = Systemtesten
V70 99 - 02 = Håll in Trippknappen, tänning på, vännta tills servicelampan blinkar, släpp trippknappen, stäng av tänning.

V70N + S60 + S80 00 - 02 = radioläge, tryck in trippkanppen, tänning, vänta tills servicelampan blinkar, släpp trippknappen, tänning av

S80 99 = Vadis

V70N + S60 + S80 02- = Radioläge, hållin trippknappen (nu nollades trippmätaren) tänning på, vänta tills sifrorna kommer tillbaka på trippdisplayen, släpp trippknappen, tänning av
av Alminjo
#43466
Det ska gå på ALLA nya!
Användarvisningsbild
av CarMan
#43481
smygaren skrev:Hejsan!

Jag har en V70, 04:a där servicelampan lyser och jag har gjort servicen på en godkänd verkstad men inte på Volvo.
Läste någon gång att man kunde släcka sevicelampan på något sätt genom att vrida på nyckeln och trycka in trippmäteren.

Någon som vet??

Smygaren
du har ju gjort service på en godtjänd verksta skriver du !
där ingår att släcka lampan!
skulle du vara lika överseände om en volvo verksta missat detta?
år tilbaka o be dom släcka lampan.
av Alminjo
#43539
Brainded skrev:Då kan du gärna få fixa det åt mig nästa gång den tänds för det fungerar INTE.

/Anders
Förra året släckte jag flera service lampor, främst på 04-06..
sen kan jag inte säga varför de inte går o släcka på din :???:
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]