Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Topgun
#433033
hej.. :) :)

Ett tips
till dig som går i verktygs tankar?
Eller som behöver komplettera?
:-)-) :-)-) :-)-)
*jula säljer en bacho sats till reducerat pris...fram T.om 8/8 tror jag de va!?


Mekanikersats 1/4"-1/2" 94 delar S87+7

(2299:-)
1299:-
SPARA 1000:-

Dynamic Drive och tvåkomponentshandtag ihop med gediget urförande och design ser till att denna mekanikersats är någonting utöver det vanliga! Innehåller ett mer eller mindre komplett set av både 1/4" och 1/2" med hylsor, nycklar m.m. 1/4"-delen innehåller 1 st spärrhandtag, 2 st ... (Artnr: 140045)
Användarvisningsbild
av Brainy
#433754
Micke: Visst är det helt olika märken. Men jag har haft biltemasatsen i 6år nu och de enda delarna som jag tvingats byta ut är sådana jag slarvat bort, ingen har gått sönder.

Största skillnade mot en 4000 kronors kamasasats verkar vara känslan i klickandet när man använder dem, och de kan jag leva utan så länge grejjerna håller.

Jag hade valt biltemasatsen om jag skulle köpa idag, så pass bra kvalitet, 10års garanti, billigare och framför allt fler delar.

/Anders
Användarvisningsbild
av Honke
#433809
Klart det är skillnad, det tycker jag i vart fall. Har nämligen lyckats böja några ringnycklar som det står biltema på, det har jag aldrig lyckats göra med kamasa eller bacho`s.

Biltema kanske ger 10 års garanti, men kamasa och bacho ger livstid.
Användarvisningsbild
av Fluffen
#433886
Jag har en liten förkärlek till kamasa, tycker de gör grymt bra handverktyg.
Hade visserligen en ringspärrnyckel som krånglade men det vara bara att lämna in nyckeln till återförsäljaren och få en ny, inga frågor och inget gnäll, sånt gillar jag. :-)-)

Har inte så mycket erfarenhet av biltemas verktyg men de dyrare nycklarna och hylsorna de har verkar vara väldigt bra av det jag har sett men inte riktigt i samma klass som kamasa men de lirar ju inte i samma prisklass heller...
#433936
Honke skrev:Klart det är skillnad, det tycker jag i vart fall. Har nämligen lyckats böja några ringnycklar som det står biltema på, det har jag aldrig lyckats göra med kamasa eller bacho`s.

Biltema kanske ger 10 års garanti, men kamasa och bacho ger livstid.
En garanti på 10 år är väldigt låångt. Om vi säger att du lyckas böja några nycklar innan tiden runnit iväg, så får du ut nya. Skulle garantin var slut så kostar det inte många kronor att köpa en enstaka nyckel. Så tänker jag och skulle satsat på biltemas nycklar :-)-)

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]