Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
#419735
Dole skrev:Kan ju iofs tycka att man gör rätt att inte trycka i en ny motor i den gamla plattformen. Det är helt enkelt dags för en helt ny XC90 och då ska man inte blanda gammalt och nytt i övergången.
Det är precis de de gjort med V50 precis: de nya dieselmotorerna, gamla vanliga V50 karossen.

Finns alltjämt inte något logik i Volvos tanke med XC90 här.
av marcbe
#420816
Ni får tänka på att det finns en begränsad mängd ingenjörer på Hisingen, speciellt efter nerdragningarna hösten -08. Då måste man prioritera vilka utvecklingsjobb som skall göras när utvecklingsbudgeten reducerats med kanske 20%.
av Calvin
#435257
Dole skrev:Jag undrar om det finns någon härinne som sitter på info/kunskap om när det kommer en ny uppfräshad XC90?

Nya motorer, utseende, teknik osv

Det borde rimligen vara på gång med tanke på att den XC90 som man köper idag lanserades 2003.
Har lyckats läsa mig till i Amerikanska forum något om 2012 men det känns väldigt luddigt i dessa.

Någon aning någon?
Vad jag känner till så har Volvo lagt ner två projekt på för ny/uppdaterad XC90. Det första var ganska mycket ny bil och nummer två var mer en rejäl facelift (nya D5 osv...).

Om det finns något nytt sedan dessa vet jag inte.
av Amli
#435267
Calvin skrev: Vad jag känner till så har Volvo lagt ner två projekt på för ny/uppdaterad XC90. Det första var ganska mycket ny bil och nummer två var mer en rejäl facelift (nya D5 osv...).

Om det finns något nytt sedan dessa vet jag inte.
Tragiskt :(
Användarvisningsbild
av StringerBell
#436825
Jag har lite svårt att se köparen av en storkombi framför mig. Det är knappast samma köpare som XC90. SUV:ar har aldrig används till att transportera storfamiljer med fler än tre barn, inte i Sverige i alla fall. Nej, jag förstår inte hur de tänker.
av Amli
#437002
Låter ju onekligen väldigt märkligt. Skulle det vara istället för någon minibuss? Nu är visserligen gamla R-klass vansinnigt ful, men det är ju bara att se vilken framgång Mercedes har haft med den biltypen...
Nej, jag skulle bli MYCKET förvånad om något liknande kom till Volvo. Mig veterligen är det ingen annan av dom stora bilföretagen som har något liknande på gång och det känns inte troligt att Volvo skulle gå i täten att ta fram en ny bilgrupp direkt.
Inte troligt säger jag.
av Amli
#447917
Fick höra idag av min säljare på Volvo att XC90 till nästa år ska komma med den nya D5 motorn fast bara med 200hk för att klara kommande EURO5 avgaskrav. Man kan ju alltid hoppas även på en uppdaterad interiör.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]