- tor 04 feb 2010, 23:44
#375388
Tack för bra beskrivning! Men hur ur får man bort locket till EGR motorn? Sitter ju som berget. Ser 3st plast snäpplås , skall man öppna dessa? Rädd att bryta sönder dessa.
Noterade att det var olja i luft insuget där EGR återvinningen går in. Är det normalt? Bilen har gått 6400 mil, men har fnv problem med att den är svag (Max 2800 rpm), tänkte kolla EGR själv först då vissa verkar ha svag motor pga kärvande EGR. Har även lite luftbubblor i bränsleslangen (fick det efter 6000 mila servicen, skall morra ordentligt om det) Skall in på koll på måndag. Idag började dieselvärmaren spöka...vad blir nästa fel? Dags att fixa den och sälja.
Nu blir det ingen mer Volvo. Hade tidigare V70 D5 MY03 som visserligen gick bra maskinellt till 18,000 mil och faktiskt snålare än min V50 2.0D MY06, men det var småstrul hela tiden, fel i tempgivare flera gånger, turboslang som sprack, oljud i framvagnen, fast mobil=vicket skämt funkade aldrig, men det var förmånsbil så det kostade ju inget extra för mig. Dieselvärmaren strulade inte en enda gång under dessa 18000 mil och de 3 år jag hade bilen