- sön 23 maj 2010, 13:26
#411810
Om jag har en dator med alla tillbehör och program som kan läsa av och säga felkod ECM 2900 "avgas temperatur före katalysator". så står det inget om villkoren, "logiken". för att flagga den koden.
EX engine running > 60 sec, rpm<750 rpm. temp exaust < 200 deg more than 10 sec.
Om man har en vettig manual så skulle man kunna läsa ut dessa villkor.
Lässte i en facktidning att testdatorerna är somen taxameter. Anslut dem och starta inkasseringen av pengar från kunden. Sagt av en som åker runt och kursar i ämnet.
Och det ärpå DIM som felet presenteras. om det sedan är ecm som triggar eller cem, som jag gissar på.
En gissning är att batteriet,vars laddning styrs av cem:en, och är temperaturberoende har något med detta att göra. En cell som är sämre än de andra. Och om batteriet laddats så tar det längre tid innan varningen kommer.
Och det med att då bilen körs ut från +15 grader till -20 grader kan ju också "lura" systemet med laddningen.
EX engine running > 60 sec, rpm<750 rpm. temp exaust < 200 deg more than 10 sec.
Om man har en vettig manual så skulle man kunna läsa ut dessa villkor.
Lässte i en facktidning att testdatorerna är somen taxameter. Anslut dem och starta inkasseringen av pengar från kunden. Sagt av en som åker runt och kursar i ämnet.
Och det ärpå DIM som felet presenteras. om det sedan är ecm som triggar eller cem, som jag gissar på.
En gissning är att batteriet,vars laddning styrs av cem:en, och är temperaturberoende har något med detta att göra. En cell som är sämre än de andra. Och om batteriet laddats så tar det längre tid innan varningen kommer.
Och det med att då bilen körs ut från +15 grader till -20 grader kan ju också "lura" systemet med laddningen.