Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tiger_parooni
#289761
Hej jag har en 855 2.0 turbo ska byta spidelleder = länkarmar undrar om någon vet om biltemas passar eller om det är andra till turbo för på biltema står det inget om turbo. hoppas någon vet tack på förhand..
Användarvisningsbild
av Nexus
#289765
på min v70 2,5t-99 så var det exakt samma som till vanliga V70.
av *pettson*
#289832
92-93 o tidiga 94 har aluminiumlänkarmar orginal. Dom går att montera stållänkarmarna på utan problem, det görs av verkstäder som konvertering. Dock måste man göra 4hjulsjustering då eftersom hjulvinklarna inte är samma mellan alu och stål.
Däremot stållänkarmarna är domsamma på bensinarna från sent 94 till år 2000 gamla karossen och framhjulsdrift. Detta oavsett om det är turbo eller inte.
Användarvisningsbild
av Nexus
#394110
på V70:In är det inte svårt,lossa bulten vid spindelleden och bultarna som sitter i subframen så brukar den komma ner ganska så enkelt med några hammarslag.
av peterlindgren
#394788
Tack för tipset. Jag har kollat priser på länkarmar till min V70 och det Råder en ganska stor pris skillnad. för länkarm och stab.stag är Skillnaden Mellan 2300 kr till 500 kr, det billigaste Finns på Biltema, vågar man köpa den billigaste? Ge mig tips annars vad som är bäst.
Användarvisningsbild
av Nexus
#394935
har biltema länkarm på min och den har hållit bättre än skiten jag betala dubbelt så mycket för på AD-center.
stabstag kan du köpa där oxå.
Användarvisningsbild
av Dobermann
#394938
Inget fel på biltemas länkarmar, har kört både Biltema och Volvo original, samma kvalitet på båda, eller brist på....
av peterlindgren
#395305
Tack för tipset. Åker imorgon till Biltema och inhandlar länkarm och stab.stag.
Vad tror ni att det kan bero på att AC:n inte startar. När jag startar bilen så blickar det två oranga lampor som sedan slocknar. Ge mig gärna några ledtrådar, tacksam för svar.
Peter
Användarvisningsbild
av B4B
#395309
Såg att det var till en V70 99:a. Det är alltid bäst att läsa av felkoder, då har man en bra början av fel sökningen. Annars blir det bara en massa gissningar.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]