NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av finnepower
#368428
Börjar bli dax att byta hjullager på bilen. Låter lite illa höger fram. Har köpt nytt lager och förstått att de är pressat.

Är de någon som har bytt lager själv och kanske har några tips?
Användarvisningsbild
av CarMan
#370589
man måste pressa på lagrets yter bana för att inte förstöra lagret.
Pressar du på navet så går all kratf genom nav till innre lagerbanan & via kulorna över till yttre lagerbanan där friktionen bildas mot spindeln, inte bra...
Användarvisningsbild
av poseidon
#371641
Nu vet jag inte hur långt din bil gått men det är ju en 07:a å det är inte rimligt att man skall behöva byta på så nya bilar.
av finnepower
#371679
poseidon skrev:Nu vet jag inte hur långt din bil gått men det är ju en 07:a å det är inte rimligt att man skall behöva byta på så nya bilar.
Den har gått 8700mil. Verkar vara riktigt dålig kvalité på dessa lager. För mig att de stod FO någonting på lagret så de är väl Fordlager? Verkar vara ganska vanligt att man får oljud i dom
av finnepower
#371835
Se där. Ingen vidare kvalité.. Nu kommer jag ihåg att de står nog FOMOCO på lagret.. Bör väl stå för Ford Motor Company.
av HåkanS
#389874
Hämtade ut min V50 T5 idag från Vianor. Fick bytt båda hjullagren bak. Oj vilken skillnad det blev. Bilen blev både tyst och vibrationsfri. Var nästan värt de 5000:- som "operationen" kostade.
av finnepower
#389971
HåkanS skrev:Hämtade ut min V50 T5 idag från Vianor. Fick bytt båda hjullagren bak. Oj vilken skillnad det blev. Bilen blev både tyst och vibrationsfri. Var nästan värt de 5000:- som "operationen" kostade.
AWD?
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]