Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikeyax
#361686
om du menar i den gammla nucken siter det ca 5mm i från kanten på en sida av nycken. jag använde mig av en dremel och slip stift för att slipa bort gummit.

Mvh Mikry
av knekor
#363850
Det gick alldeles utmärkt att få lös den limmade delen om man värmde lite med en värmepistol eller i mitt fall en hårtork..
Man får passa sig att värma för mycket bara. Jag använde sen en mycket liten skruvmejsel och bände med innifrån. Vågade inte mig på att slå med stämjärn. Fick lös delen och den vart som ny när man limmade igen den sen.

Det jag tyckte var svårast var att få lös den gamla transpondern från den gamla nyckeln, men det gick efter ett tags pillande med ett rakblad.

Nu väntar min nyckel på att bli "tigad" och sen är den klar.
Användarvisningsbild
av Mikeyax
#363904
HA,HA..... vad kul att någon mer lyckas! :D Var nogran med att tiga ihop nyckeln rakt så den inte lutar åt något hål när du fäler ut den eller inte går att fäla ihop.
Lägg gärna upp några bilder sen så man får se hur den blev.
Mvh Mikey
Användarvisningsbild
av greeeken
#364738
Mikeyax skrev:
greeeken skrev: Det är inte nyckeln man ska ha utan fjärrdelen.
Nyckeln ska ju vara ny om man nu inte gör som denna guide
greeeken man kan köpa KIR nyckel i två delar antingen bara nyckel ämne eller hela nycken.
jag vet hur man ska göra. Efter som det är jag som har skrivit den här guiden. :D

Mvh Mikey

Jo jag vet , har oxå fixat två kir.
Men jag syftade på om man INTE gör som du gjort :D
Användarvisningsbild
av Ping84
#749562
Väcker tråden lite, är det någon som testat att göra om detta med en äldre nyckel? S40 -98 med fjärrkontroll artnr: 30 851156 som går på 433,92Mhz?

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]