Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arraq
#345744
För det första hittade jag inte var min bilmodell passar in? *S* Är det jag som är blind eller? =) V70 2,4 -04 gäller detta...
Satte mig just och skulle skjutsa sonen på hockeyträning, men tror ni den startar? Näää... just det.. Grrrrrr.....
Den brummar till ibland som att den nääästan vill starta och luktar bensin, men tänder aldrig riktigt till =(
Finns det nån vänlig själ som har tips på vad man kan göra mer än att sparka på den och köra den på skroten? *S*

Mvh en arg mamma *S*
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubriken.
av Exs
#345751
Testa att ladda batteriet innan du kör den till skroten :wink:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#345821
Hej och välkommen till forumet! Jag flyttar din tråd till rätt kategori.

Mvh Kalle
av Fred
#345861
Inte skrota...

Batteriet som redan nämnts. Är den motortvättad nyligen?

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av wissel
#345883
Hur är läget just nu ? Körde du batteriet slut nu eller har du fortfarande kräm dvs. snurrar startmotorn ?
Det kan vara en mängd fel allt från Startspärren till soppabrist ! Får du några meddelanden i displayen ?
Har du haft några problem med larmet ?
Vad har hänt de senaste dagarna, har du gjort "nånting" nånstans i/med bilen ?
Som du ser, ge oss mera information så får du flera svar, kunskap finns på detta forum jag lovar....:D
Användarvisningsbild
av greeeken
#345932
Kolla om nån i din närhet har PPC så du kan läsa ut felkoder.

Som wissel sa hur mkt bensin har du kvar?
Har du runt 10 liter o bilen lutar lite så kan den vägra starta.
Kan ju vara en massa olika saker.
av arraq
#346235
Hej igen =)

Nu plötsligt efter bogsering så startar den igen då man vrider på nyckeln! *S* Batteriet kan det väl inte vara eftersom den liksom drog runt men bara inte tände till?? Hmmm...Halv tank och inga felmeddelanden... Vad kan det ha varit?? Fukt?? Vi har ju värsta dimman och grått väder.... Nä inte vet jag =)
av hansjkpg
#346239
arraq skrev:Hej igen =)

Nu plötsligt efter bogsering så startar den igen då man vrider på nyckeln! *S* Batteriet kan det väl inte vara eftersom den liksom drog runt men bara inte tände till?? Hmmm...Halv tank och inga felmeddelanden... Vad kan det ha varit?? Fukt?? Vi har ju värsta dimman och grått väder.... Nä inte vet jag =)
drog den runt startmotorn första gången , den gången den inte vill starta alltså ?? kan ju vara fel på den
Användarvisningsbild
av greeeken
#346331
arraq skrev:Hej igen =)

Nu plötsligt efter bogsering så startar den igen då man vrider på nyckeln! *S* Batteriet kan det väl inte vara eftersom den liksom drog runt men bara inte tände till?? Hmmm...Halv tank och inga felmeddelanden... Vad kan det ha varit?? Fukt?? Vi har ju värsta dimman och grått väder.... Nä inte vet jag =)

Klart det kan vara batteriet.Kan vara skadat , nån cell i batteriet som är dött ja då får man problem på våra känsliga bilar
Användarvisningsbild
av kalasingh
#346346
Jag har samma problem me min v70n års2004 startar inte heller helt dött snurrar ej på startmotor händer alltså inget. när vi puttade den lite gran så kom den igång. sen stängde man igen o försökte starta men hände inget heller. lampor lyser som de ska.försökte starta med en annan bil starthjälp hände inget heller.sen sket jag i den och försökte starta med nyckel efter ca 1timme då gick den starta utan problem.har laddat batteri ca 2veckor sen....då var den lite svag ej död...efter laddningen var den som nytt.
vad är det för fel?
Batt?
start motor eller vad kan det vara?? hjälp mig innan jag lägger stora pengar på batt och startmotor
är tacksam om jag får hjälp snabbt...............

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]