Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo57
#340634
simonengvall skrev:Hej,

jag är intresserad av en Volvo S80 2,9 från 99. Är det någon som har koll på hur mycket det kostar ungefär med kamremsbytet vid 16000mil? Tack på förhand!

MVH Simon Engvall
bytte i sommras kamrem,vattenpump kostnad 5400kr i norrland på bilbolaget.
Användarvisningsbild
av greeeken
#340744
Carman det handlar inte om att den lilla verkstan gör det.
Inte ens du är säker.

Men å andra sidan så tar man själv reda på det o sen går man till den lilla verkstan som fixar det.
Användarvisningsbild
av CarMan
#340757
greeeken skrev:Carman det handlar inte om att den lilla verkstan gör det.
Inte ens du är säker.

Men å andra sidan så tar man själv reda på det o sen går man till den lilla verkstan som fixar det.

nu var ju detta en väldigt gammal diskution, men jag vet att flera volvohandlare många gånger är bliigare på kamremsbyten än småverkstäderna. (det vanliga är att folk inte kolar o jämför prisenra)
#340839
Byte av kamrem blev för mig billigast hos Volvo-verkstaden. 3080:-. Då bytte dom ej vattenpump för den var tydligen i gott skick.

Mvh
Användarvisningsbild
av greeeken
#340858
CarMan skrev:
greeeken skrev:Carman det handlar inte om att den lilla verkstan gör det.
Inte ens du är säker.

Men å andra sidan så tar man själv reda på det o sen går man till den lilla verkstan som fixar det.

nu var ju detta en väldigt gammal diskution, men jag vet att flera volvohandlare många gånger är bliigare på kamremsbyten än småverkstäderna. (det vanliga är att folk inte kolar o jämför prisenra)

Jo de klart , inte ofta man kollar. Men det beror på.
För mig gick det på 1800 kamrem vattenpump o jobb o den har rullat i ca 1,5 nu . Handlar om att verkligen leta leta leta.
snabbast smidigast är så klart volvo.
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]