Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aero
#332495
God morgon, har lite problem med en Volvo 440 -94 2.0L
Så fort motorn går upp i temp så vill den inte varva mer än 3500rpm

Någon som har några tips på vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av vetten
#332808
Kan vara tempsensorn för start kall/varm som är dålig, brukar kunna ge sådana symptom. Kolla om det luktar soppa om avgaserna för isåfall går motorn "fett" och då gissar jag just tempsensorn.
av Aero
#332817
Plockade bort kabeln till den givaren och då gick bilen bra, satte man tillbaka den så gick bilen skit, så det är väl bara och leta reda på en på skroten då. Tack för tipsen
av Aero
#335173
Snackar vi om samma givare nu, sitter på framsidan av toppen till höger, blå är kontakten om jag inte minns fel. kan kanske styra upp det med en bild imorgon.
Användarvisningsbild
av vetten
#335333
Den jag menar är en tvåpolig kontakt som sitter snett under ettans stift och ja till höger på motorn om du står framför vänd mot bilen. En bild skadar ju inte på den du menar, lägger med en bild på den jag menar, det är den Bruna kontakten du ser i mitten av bilden.


Bild
av svempus
#335787
kan den kontakten göra att motorn rycker och går allmänt dåligt när den är både kall och varm??? för en av kablarna till den var av på min bil och efter att jag hadde fixat den så funkar bilen skit bra.....

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]