Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cissin
#331869
Jag har ett jätte problem med min instrumentpanel..... ibland är den totalt kolsvart, ibland lyser den men inget av mätarna fungerar :???:
Har jag tur så kan mätarna fungera en stund, men sen så "låser" sig allt.
Jag har ingen aning om hur jag ska kunna lösa detta utan att det ska kosta mig massa.
Någon som har tips och råd.

/ Cissi
Användarvisningsbild
av Sharkman
#331887
Jag har ett instrument liggande som fungerar bortsett från kontakten som är skadad.
Var bor du? Är det nära Jönköping så kanske jag kan hjälpa dig för ett rimlig peng.
Användarvisningsbild
av greeeken
#331944
Funderar bara hur du hade tänkt hjälpa med det extra instrumentet?
Lär nog inte fungerara . Programvara måste ju laddas in om det ens ska fungera.


Till frågan nu.
Ditt instrument lär vara trasigt låter det som . Med lite tur så är det glapp i kontakten bak fast det låter inte så trodligt.
Nytt eller beggat är det som gäller.
Det bästa är att läsa ut felkoder först.
#333491
[quote="greeeken"]Funderar bara hur du hade tänkt hjälpa med det extra instrumentet?
Lär nog inte fungerara . Programvara måste ju laddas in om det ens ska fungera.

Min ide var att lyfta över delar från mitt instrument som fungerar i övrigt. (Bara kontakten trasig, finns det att köpa ny förresten? Isåfall har jag ett fullt fungerande)
Men det är lite för långt bort så det är inte stor ide att fundera på.
#333563
Sharkman skrev:
greeeken skrev:Funderar bara hur du hade tänkt hjälpa med det extra instrumentet?
Lär nog inte fungerara . Programvara måste ju laddas in om det ens ska fungera.

Min ide var att lyfta över delar från mitt instrument som fungerar i övrigt. (Bara kontakten trasig, finns det att köpa ny förresten? Isåfall har jag ett fullt fungerande)
Men det är lite för långt bort så det är inte stor ide att fundera på.
Ok då förstår jag.
Men själva kontakten bak som jag förstååt lär ju inte finnas att köpa
Blir det då til latt klippa o klistra?
#333705
Vanligt fel på äldre v70 att DIM går pajj. det som gäller är ett nytt instrument, alternativt ett beggagnat som måste ha gått mindre på mätarn om du vill ha kvar din nuvarande milställning. Sedan efter bytet KRÄVS en mjukvaru nerladdning av auk verkstad.

MVH
Användarvisningsbild
av CarMan
#333822
vanligt fel på 02:or, dom andra har sälan problem
#333884
Ja, min tanke var att "klippa och klistra"
Jag har jobbat som tv reparatör....
Men skit samma, jag köpte det för att använda sargen osv till ett annat bilbygge. Och det är inte värt pengarna att jag åker upp till Västerås ändå. Det var om hon bodde nära.
Mitt tips är att kolla blocket. Har sett utbyte där till bra peng.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]