Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#324700
Enligt Instruktionsboken till en S70 med originalradio SC 805 så ska radion stå på vid eventuell felaktig kod som är inslagen tre gånger i rad minst två timmar med tändningen i läge 1.Därefter går det bra med nya försök.Volvo tar t ex regnumret på din bil vid förlust av kod och ger dig rätt kod om det nu är samma radio som satt i bilen som original.Om inte så får du gå på radionumret som sitter på radion för att få ut rätt kod.I bägge fallen tar man naturligtvis betalt för detta och ibland kan det dröja någon dag innan du får din rätta bilstereo kod för några hundra kronor i skrivandets stund.Om det nu inte är en ovanligt snäll person på Volvo !?.Tröttnade själv på att få ordning på en krånglande radio med fel kod och skaffade en ny begagnad originalstereo som passar bra mycket bättre till bilen än dessa eftermonterade missfoster med tomma utrymmen ibland antingen ovan eller nedanför radion.Har tyvärr varit en del krångel enligt Volvo själv med dessa radioapparater pga borttappade koder där ett stort antal förmodligen blivit mer eller mindre skrotade pga dessa uteblivna koder när det uppenbart inte går att nollställa radiokoden vilket isåfall underlättat för en del klåfingriga individer med för mycket smak efter andras egendom.Tragiskt men sant.
#324749
Har selv vært ute for dette,da strtøm til batteri ble bortkoblet på service pga feilsøkning på mototoren!!Da fikk jeg opp code og hadde ikke denne,jeg tastet inn feil 3 ganger og vips låst!!Jeg fikk beskjed på bilia ta ut apparat og sjekk apparat id code som står på en hvit lapp.Jeg gjorde så og oppga dette,de kontaktet sverige og jeg fikk en sms med coden noen dager etterpå og alt ble ok!! :-)-)
#365118
Jag höll knappen 6 på stereon intryckt och vred på tändningen. Sen funkade den:) dessvärre bara i några minuter innan det stod "code" igen... Synd för den spelade fint den lilla stunden den gick.
#369983
Har samma problem, vet att jag har rätt kod. Sitter med det här lilla blåa Radio Pass kortet där radions serienummer samt kod står på, slår i exakt rätt kod och det funkar inte. det blir bara CODE tre ggr, sen OFF. Har tagit ut radion och kollat så att serienumret stämmer. Var in på Volvo och fick det originella svaret, byt stereo = "jag har inte tid med dig"
#380778
Vet inte vilken radio du har, men ibland använder man bara knapp 1-4 och "bläddrar" fram koden. Så för kod 1936 trycker du 1 gång på knapp 1, 9 ggr på knapp 2 osv...
#381820
Sparkz skrev:Vet inte vilken radio du har, men ibland använder man bara knapp 1-4 och "bläddrar" fram koden. Så för kod 1936 trycker du 1 gång på knapp 1, 9 ggr på knapp 2 osv...


Tackar för detta får bli att testa sig fram.. :D :)
Segt dock att om man slår fel kod måste ju bilen stå 1 timma... :x
Hjälp med VIDA DiCE

När jag försöker uppdatera frå[…]

Felmeddelande på antisladd

Rattrullen sitter bakom ratten så krockkudde[…]

Felkod p3426 några tips?

Hej! Fick du någon lösning på fel[…]

Weber 32dir på en b20

Tänk på att om du har en B20B så […]