Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schytten
#320363
Hej,

Väntar som skam på min XC60 D5 MY10, beräknad leverans Vecka 39.

Ni som har/haft en XC60, har ni upplevt några problem. Knarr, skav, El problem eller vilka barnsjukdomar som helst.

Hade vart super att få reda på lite erfarenheter så man vet vad som skall komma skall (förhoppningsvis uppstår de inte, men iallfall)

Tack på förhand,

Schytten
Användarvisningsbild
av Appel
#320365
Det enda som jag har märkt är ett missljud från kompressorn till klimatanläggningen som inte låter särskilt premium, rent ut sagt ett himla jobbigt missljud när det sätter igång, knäpper man av AC'n så tystnar det. Men jag har en T6'a, det kanske är annorlunda på D5'an.
Användarvisningsbild
av CarMan
#320421
Om nån har haft pböem med sin XC60 så betyder det inte att du har samma fel, så du får nog ta o känna efter själv vad du själv har för problem på just din bil
(fins inte många här som har en XC60 från 2010, så du lär inte få några relivanta svar)
Användarvisningsbild
av Appel
#320484
Självklart har du rätt CarMan, men då jag har haft bl a 2 st V50 så vet jag att det ibland blir så att vissa bilmodeller har/får typiska fel som t ex att det läcker in vatten vid rutramen till bakdörrarna som är rätt vanligt på V50.

Så vitt jag vet så finns det faktiskt inga större typfel på XC60, jag hade lite krångel med min bil när den var ny, men har inte läst/hört att någon annan har drabbats av likande fel i någon större omfattning. Men som jag skriver ovanför, missljud från något som har med AC'n att göra har tydligen fler än jag om man har läst lite i trådarna.
av Twendor
#320493
Kjører Xc 60 2.4D awd(samme motor som D5), har hatt bilen bare 13 dager kjørt 1650 km.
Virkelig en godt sammenskrudd og fantastisk bil. :D
"Utbedringer som er foretatt er en justering av panser(motorhuv) liten slakke på høyre side.
Og justering av venstre deksel for lyktepusser." Kun småting som de fleste ikke ville ha merket engang.
Du har noe å se fram imot med denne bilen. I følge verksteder den mest feilfrie Volvo modellen på markedet.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]