Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dalldall
#295803
har precis fyllt på min 92a, den hade r12, så din är inte r134, är den det brukar det sitta en stor lapp ovanpå torkfiltret och även lapp runt portarna! har det stått tomt länge tycker jag du skall byta torker, om det är förbrukat får du nästan 0 kylning, jag tog ett på skroten, mitt gamla vägde mycket mer=förbrukat.på min är lågtryck det högra röret som kommer ut ifrån kupen om du står framför bilen, fyll på mycket sakta, ha ingen brådska!som sagt har det stått tomt/öppet länge så bör du vaccumsuga o testa tätheten annars är det bortslängda pengar att fylla på! rekommenderar dig att läsa gds sidorna om ac på autopower o "farsan citroen" där står allt du behöver veta om ac!!! fråga gärna igen om du vill veta mer!
av dalldall
#295807
just det ja! kom precis ihåg att på min fars bil fanns inte den porten jag snackade om, och han har en 740 gle 86, där bytade vi det högra röret från kupen till ett nyare från skroten som har ett extra rör med en port! vaccumsuger gör du enklast med en vanlig kompressor, nippel till porten tillverkar du av en vanlig bilventil som passar i den innvändiga gängan i porten.
av dalldall
#296071
läcker den måste du trycktesta alt vaccumsuga! men det vanligaste är att kondensorn är kass! kolla efter tjock gegga speciellt nere i vänstra hörnet framifrån sett!
av Jimpiz
#296072
dalldall skrev:läcker den måste du trycktesta alt vaccumsuga! men det vanligaste är att kondensorn är kass! kolla efter tjock gegga speciellt nere i vänstra hörnet framifrån sett!
Man hör att den läcker nån stans i nån slang som går under kondensatorn till kompressorn. Vet inte vart riktigt än
av dalldall
#296126
slangen från kompressorn till kondensorn brukar vara skarvad under batterilådan, den skarven brukar gå sönder, kolla det!
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]