Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av dalldall
#286945
serviceporten brukar sitta på torkfiltret, kolla bara så det är lågtryck där du fyller på om du skall göra det med burk!
av Jimpiz
#286956
dalldall skrev:serviceporten brukar sitta på torkfiltret, kolla bara så det är lågtryck där du fyller på om du skall göra det med burk!
Är torkfiltret den där stora silvirga burken som sitter vid torpedplåten. Har köpt en sån där, Påfyll, Laga och smörj tub på ebay, 480 kr inkl frakt, så tänkte bara se om den fungerar. Är ju från Castrol så det kan ju inte vara så värst dåligt. Ingen aning hur man gör, men det borde ju stå på flaskan.
av Jimpiz
#286957
eccy243 skrev:Årsmodell? AC-Konverterad?
Ser ju lika dant ut på alla. Å den har AC som original från 88 med R134 medlet eller vad det kallas
Användarvisningsbild
av eccy243
#287075
Då måste du konvertera den innan du kan fylla på med R134. Det är till och med olika anslutningsnipplar, så det går inte att "bara fylla" med R134 i en okonverterad bil.

Men om det står klart och tydligt på dekaler i motorrummet att den är konverterad så är det ju inga problem. Brukar stå nåt i stil med: "This system is retrofitted to R134a refigerant."
av jaeger
#287608
Om den inte är konverterad så snackar du bara med en "expert" - de fyller med gammalt medel... Gör det lite då och då på mina amerikanare... Det brukar kosta 200-300kr... kvitto brukar de glömma... ;)

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]