Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#271183
Skulle behöva bättra på motorhuven lite i nederkant (under grillen) på Volvon och skärmkanterna bak på Opeln.

Köpte förra året en sprayburk på Mekonomen. Skulle vara orginalkulör, har blåturkos metalic, kod 422 men Mekonomen färgen hade en mörkare kulör. Köpte även orginalfärg på Volvo men den var dyr + att det var en väldigt liten burk, bara 150ml. och klarlack. Annars var väl kulören ok även om tycker att den färgen var lite i tunnaste laget.
Har också kvar lite riktig billack som jag köpte från tyskland förra året men orkar inte hålla på och spruta med riktig spruta och kompressor. Tror inte att färgen räcker heller.

Har nu sett att det finns färdigblandad äkta bilfärg på sprayburk. Bl.a dom här säljer den
http://www.autoherba.se/lackfarg.htm

Är det någon som har provat någon sådan färg, blir det bra resultat.
Jag vet att resultatet till stor del beror på underarbetet men ändå.
#271243
Detta är väl det som rekommenderas ifall man inte vänder sig till lackfirma för att få jobbet gjort, även vissa lackverkstäder blandar upp på burk.
Detta kan jag rekommendera iaf... ska nog själv prova =) Eller kanske prova tillsammans...!? Har du nån stans att hålla till... har nämligen inget eget garage :(
#271279
Jag har köpt färg till flera olika bilar på autoekonomi, senast till volvon och det går inte att se ngn nyansskillnad.
dom tar ca 160 kr för en stor burk ngt mindre för klarlacken.
#271510
Tex en vinge, är det "svårt" att lacka? för en som aldrig gett sig på detta förut.

är ju väldans sugen på att försöka hitta en beg vinge till min 945 och lacka själv. Men har ingen som helst koll på hur jag ska gå till väga med förarbete och lackning..
Kanske lite offtopic men känns som det passar i den här tråden ändå :)


/Turbo+

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]