Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#254046
MoteX740 skrev:Lite avensjuk på dessa förhållandevis Enkla fel ! :roll:
Vi som sköter våra bilar minutsiöst har ju mest lite "simpla" fel. Ha ha ha ....
#254800
Har ett probelm jag med, men det är att det är en reva i folien som gör att obalnd lyser bara 2, ibland ingen. Just nu fungerar det, men ska löda ihop det där i vår när tid finnes.

Annars har jag bara en sak att säga, kontaktspray!
Sreja lite på en tops och dra längsbanorna, kan göra underverk!

MVH Rampitsch
#254831
rampitsch skrev: Annars har jag bara en sak att säga, kontaktspray!
Sreja lite på en tops och dra längsbanorna, kan göra underverk!
MVH Rampitsch
Redan testat. Får försöka få till nån fix för den dåliga kopparfolien ....
#254890
lite vatten och vanligt hushållspapper brukar funka för att rugga upp kontakten i koppar, då pappret fungerar som lättare slippapper, funkar iallafal på kontaktytor som är koppar till gamla Grafikkort och ram minnen i datorerna :)
#255473
Fixade men instrumenbelysning idag :D Det var en lampa som inte lös. Skruva och plocka ur lamphållaren för lampan, bände ut kontaktytorna på hållaren :twisted: Det räckte och den lyser fortfarande :D
#255515
Om kopparfolien är mörk och full av oxid fungerar ibland samma trick som jag använder när jag rengör kretskort(och nej då menar jag inte att ta loss alla batterier och köra det i diskmaskinen för det vet jag inte om folien klarar värmen av). Tops och whiskey(eller okryddat brännvin/vodka). fungerar utmärkt till att få bort gammal oxid....
#255560
D-Berggren skrev:Fixade men instrumenbelysning idag :D Det var en lampa som inte lös. Skruva och plocka ur lamphållaren för lampan, bände ut kontaktytorna på hållaren :twisted: Det räckte och den lyser fortfarande :D
Gött, hoppas din kopparfolie är bättre än min då ...
#255561
Cicaro skrev:Om kopparfolien är mörk och full av oxid fungerar ibland samma trick som jag använder när jag rengör kretskort(och nej då menar jag inte att ta loss alla batterier och köra det i diskmaskinen för det vet jag inte om folien klarar värmen av). Tops och whiskey(eller okryddat brännvin/vodka). fungerar utmärkt till att få bort gammal oxid....
Tack för tipset Cicaro. Kanske kan bli en kombinationskväll med både det ena och andra ha ha ha.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]