Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
#230432
Ja du skrev att man bara behöver ställa in klockan efter batteribytet. Man brukar väl få ställa in kanalerna på stereon också.
Så är det på min i alla fall. Kanske nyare bilar har nåt extra minne vad vet jag...
Användarvisningsbild
av CarMan
#230435
Tomas88 skrev:Ja du skrev att man bara behöver ställa in klockan efter batteribytet. Man brukar väl få ställa in kanalerna på stereon också.
Så är det på min i alla fall. Kanske nyare bilar har nåt extra minne vad vet jag...
Orginak stereon i V70N hållar kvar kanalerna (om jag mins rätt, är tämlign säker)
men du verkar ju åka gamla S40 det är nått helt annat det
Användarvisningsbild
av Tomas88
#230437
Jo jag förstår att det kan vara annorlunda. Men det är ju ändå inte mer än tre år som skiljer i detta fallet. Så jag tänkte att det kunde vara samma.
Användarvisningsbild
av Anders E
#230484
I morse var det 6 minusgrader och batteriet var väldigt trött så vi byter och ser vad som händer.
av Fred
#230490
CarMan skrev:Orginak stereon i V70N hållar kvar kanalerna (om jag mins rätt, är tämlign säker)
men du verkar ju åka gamla S40 det är nått helt annat det
Min stereo håller inte kanalerna efter att ha varit strömlös men den håller inställningarna i "hidden menues". Lite märkligt, eller hur... :???:

Sorry, det var off topic... :)
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
#230621
Anders E skrev:I morse var det 6 minusgrader och batteriet var väldigt trött så vi byter och ser vad som händer.
Ska du byte batteri så köp det på volvo, jag bytte för några månader sedan och när jag betalade med volvokortet så var det det billigaste alternativet jag hittade runt 900kr gav jag på skånebil. Jag trodde inte det var sant att volvo till och med var billigast på marknaden iaf när det gäller batterier. Vissa få utvalda gånger blir man faktiskt oerhört förvånad.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#230652
Är det ett vanligt 60Ah batteri så visst är 900 kr ett ganska bra bris men billigast på marknaden vet jag inte precis.
av packas
#230698
byte nyss batteri på en xc70 -01 monterade en 100amp batteri kostade 1800:-, men så bor man i norr med minusgrader ,så vill man ha kraft i batteriet :-)-)
Användarvisningsbild
av S.t.r.a.n.D
#230711
Håller med. Behövs kraft när tempen ligger på -30grader. Liten historia: Var uppe i Årrenjarka i påskas och temperaturen låg på runt -25-30 tidigt varje morgon(runt -15 under dagarna). Dagen vi skulle hem gick jag ut tidigt för att starta och värma bilarna innan vi skulle börja packa. Kan säga att det var tur farsan hade ett bra batteri i V70in, startade direkt, MEN automatlådan ville inte vara med. Så enormt seg har jag aldrig varit med om. Framåt gick, men backen gick inte att få i. Stod på tomgång i 2 timmar innan den blivit lite ljummen så backen gick att lägga i. Givetvis hade han parkerat i nedförsbacke mot en snöhög, gick inte att köra framåt eller putta bakåt. Den andra bilen vi lånat, S80 med vanliga Volvobatteri var stendöd. Så ibland lönar det sig att lägga ut lite extra kosing på batteri, iaf för oss som har det lite kallare och skönare. :D :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
#230713
Ja bor man i Norrland kan jag tänka mig att det är bra med lite mer power. Men här i söder där det sällan blir under -10 så duger ett standardbatteri bra.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]