Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#227895
det har varit 16 000 mil, men det är höjt till 18 000 mil (fortfarande 10 år, den är inte ändrad)
#227897
CarMan skrev:det har varit 16 000 mil, men det är höjt till 18 000 mil (fortfarande 10 år, den är inte ändrad)
tackar! Men nu va de så att jag undrar när nästa kamremsbyte efter det ska vara. är det vid 36000 mil då?
Användarvisningsbild
av CarMan
#227901
Petterx70 skrev:
CarMan skrev:det har varit 16 000 mil, men det är höjt till 18 000 mil (fortfarande 10 år, den är inte ändrad)
tackar! Men nu va de så att jag undrar när nästa kamremsbyte efter det ska vara. är det vid 36000 mil då?
det beror ju på när det första gjordes !
det kan ju vara gjort före intervallen av nått skäl, lika gärna som inte gjort alls. har du ingen dokumentation på att den är byt, så skulle jag betrakta det som att den inte är bytt
av Petterx70
#228185
det beror ju på när det första gjordes !
det kan ju vara gjort före intervallen av nått skäl, lika gärna som inte gjort alls. har du ingen dokumentation på att den är byt, så skulle jag betrakta det som att den inte är bytt
Den första gjordes exakt som den skulle, de är en föredetta polisbil, skulle tro att den är bytt ganske exakt eller lite tidigare än det som är rekomenderat för första kamremsbytet 16-18000. Det finns naturligtvis dokumentation på när kamremen är bytt, men det har jag inte tillgång till just nu. Jag ska ner och köpa bilen på fredag, är bara lite nyfiken på om det är så att jag måste byta kamrem det första jag gör när jag får bilen. Nu har den gått 27 000 och när är då nästa kamremsbyte? Det jag vill veta är när det är dags för kamremsbyte nummer 2 enligt service intervallerna om man gjorde det första kamremsbytet när det är rekomenderat att göra det. Och även hur mycket kostar ett kamremsbyte ?
Användarvisningsbild
av CarMan
#228201
Det är samma intervall för kamremsbyte numer 2, bara att adera 18 000 mil på det första bytet.

Vad får man ge för en polisbil? har det varit en målad bil? (poisen byter inte bil föra tt det är balt! dom byter när bilen är SLUT! Tänk på det...
av Petterx70
#228569
CarMan skrev:Det är samma intervall för kamremsbyte numer 2, bara att adera 18 000 mil på det första bytet.

Vad får man ge för en polisbil? har det varit en målad bil? (poisen byter inte bil föra tt det är balt! dom byter när bilen är SLUT! Tänk på det...
OK! tänkte att det var annorlunda med kamremsbyte nummer 2.

Jag får bra pris :). Inte målad snarare klistrad 8) , Jag har haft 3 ex polisbilar som rullat och gått bra, kanske något litet fel, han som jag köper av tar inte in dom som är helt slut, och dom är skapligt välservade och håller därför ganska bra. Polisen brukar byta in dom runt 25 tusen. Provkör man bilen ordentligt märker man om den är slut i drivlina och motor. Däremot är dom flesta slut invändigt men de finns billigt och få tag på ny inredning. Köpte t.ex. en -02a v70N 2,4t 200hk som gått 22000 och går som en klocka för 58 tusen.
av Fjulle
#1526579
Polisbilar ÄR välservade och omskötta maskinellt. Inredningen kan vara hopplöst sliten med tanke på alla hål för utrustningen som de haft. Detta går att åtgärda , även nerspydda baksäten går att byta. Hitta en bra skrot så ordnar det sig!
av Erik Å
#1526586
Den bilen kan ju mycket väl ha snubblat över milbegränsningen på remmen för mer än 10 år sen eftersom den gått 27k på 19 år.. Kan alltså vara dags igen pga 10-års åldersgränsen.
Inte självklart att körsträckan är jämnt fördelad över tiden☺️

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]