Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#224758
Besiktade bilen idag & det visade sig att positionslampan (glödlampan) var trasig.... behöver inte ombesikta bilen men måste ju byta glödlampa & undrar om någon vet vad det är för typ av glödlampa jag ska köpa...dvs beteckningen ?
#224825
Positionsljus fram (p-ljus) är den som nämn ovan , bak kan det vara en helt annan. Och bilen kallar båda för postionsljus i infopanelen. På S60 är det P10W BA15s ,vilket är en riktig slamkrypare då den storleken på lampa normalt är en 5-Wattare. Jag är osäker på hur det är på V70, men tror att det som kallas positionsljus bak är den vanliga 5W BA15s..

/Thomas
#224826
Funk skrev:Positionsljus fram (p-ljus) är den som nämn ovan , bak kan det vara en helt annan. Och bilen kallar båda för postionsljus i infopanelen. På S60 är det P10W BA15s ,vilket är en riktig slamkrypare då den storleken på lampa normalt är en 5-Wattare. Jag är osäker på hur det är på V70, men tror att det som kallas positionsljus bak är den vanliga 5W BA15s..

/Thomas
Ok, Tackar ! Bra & veta....är väl bara en tidsfråga till man behöver byta bak oxå. Det var den som är fram som menades.
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]