Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#224758
Besiktade bilen idag & det visade sig att positionslampan (glödlampan) var trasig.... behöver inte ombesikta bilen men måste ju byta glödlampa & undrar om någon vet vad det är för typ av glödlampa jag ska köpa...dvs beteckningen ?
#224825
Positionsljus fram (p-ljus) är den som nämn ovan , bak kan det vara en helt annan. Och bilen kallar båda för postionsljus i infopanelen. På S60 är det P10W BA15s ,vilket är en riktig slamkrypare då den storleken på lampa normalt är en 5-Wattare. Jag är osäker på hur det är på V70, men tror att det som kallas positionsljus bak är den vanliga 5W BA15s..

/Thomas
#224826
Funk skrev:Positionsljus fram (p-ljus) är den som nämn ovan , bak kan det vara en helt annan. Och bilen kallar båda för postionsljus i infopanelen. På S60 är det P10W BA15s ,vilket är en riktig slamkrypare då den storleken på lampa normalt är en 5-Wattare. Jag är osäker på hur det är på V70, men tror att det som kallas positionsljus bak är den vanliga 5W BA15s..

/Thomas
Ok, Tackar ! Bra & veta....är väl bara en tidsfråga till man behöver byta bak oxå. Det var den som är fram som menades.

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?