Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#221158
jag tänker köra på Nokian Hakkapelitta R 205/55-16" Dubbfria!

kört under 10års tid med blandat dubbat/dubbfritt, Hakka 2, 4, 5,Hakka Q, Hakka RSI, Michelin Maxi-ice och regumeringar från AGI med limmade ståldubb av klisterlappen.

Jag klarar mig med dubbfritt det är tyst, bekvämt o.s.v.
samt att det är grymt bra fäste i dagens dubbfria däck!

8)
#221249
Bosa skrev:
ER skrev:Visst är det så att lokala krängare kan ha bra pris. Men tar dom alltid volvokort för dom som vill samla alla bilkostnader på samma ställe/konto? Inte alltid man tar ut pengarna från volvokortet och in på visa-kortet för att betala lokala krängaren med dessa.
Nä det är ju nackdelen, personligen kör jag inte allt på Volvokortet. Men 4 månaders räntefri betalning är det ju inte alla mindre firmor som har. För mig så väljer jag att betala runt tusenlappen mindre och betalar allt på en gång istället för att handla på det dyrare stället för att komma åt avbetalningen. Men jag tänkte i vilket fall som helst vänta ett par veckor med att köpa däck iaf, får se om Volvo får några andra priser. :)
Sant, men om man redan har pengar insatta på kortet så är det smidigare att dra fördel av volvos rabatterbjudande och troligen komma under vad lokala nasaren vill ha ordinariepris. Var så när jag köpte mina nuvarande som skall bytas. Sparade 300kr monterat och klart genom erbjudandet om 20% och betalades med pengar som redan fanns på kortet så man behöver inte alltid ta det på 4-månader.

EDIT:Årets vägledande test bevisar återigen varför mnan inte skall köpa nordfrost längre, inte är det med i top tre heller. Hyfsat jämt skägg mellan hakka5 och x-ice north samt Conti winterking/Vredstein som 4:a/5:a och med nf5 som enbart 5:a och medelmåttiga resultat i klass med sydlänska däck.
#224468
Jag har inget gott att säga om Uddevalla Däck, dom har ännu inte svarat på min offertförfrågan från slutet av Augusti på 12 hjul...
Dom lovade i svarsmail att "ta hand om förfrågan", sedan har jag inte hört något alls... Högsäters gummi fick mina pengar i stället..

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
#224472
rockkock skrev:Har precis beställt från uddevalla däck och det är inte många som slår deras priser,
Gislaved nordfrost 5 205/55R16 xl 94T 990 :-/st och volvo replica"xc70" 940:-/st.(skitsnygga)
Tänkte bara tipsa lite :D :-O)

Samma fälg finns hos Nordendäck för 932:-/st (16"). Fraktpriser har jag inte jämfört.

Där heter den LookaLike, Mega XC Volvo.

Nordendäck har jag handlat av tidigare och är mycket nöjd med deras service.

http://www.nordendack.se
#224514
Nordfrost 5 i den dimensionen på lätt begagnade originalfälgar kostar idag 7300:- inkl frakt till ett flertal Volvomodeller från Högsäters Däck.
Jag kan inte annat än rekommendera dem..., hur snabbt och smidigt som helst samt att mina fälgar efter noggrann vaxning ser helt nya ut.

/Thomas
#224542
ER skrev:Sant, men om man redan har pengar insatta på kortet så är det smidigare att dra fördel av volvos rabatterbjudande och troligen komma under vad lokala nasaren vill ha ordinariepris. Var så när jag köpte mina nuvarande som skall bytas. Sparade 300kr monterat och klart genom erbjudandet om 20% och betalades med pengar som redan fanns på kortet så man behöver inte alltid ta det på 4-månader.

EDIT:Årets vägledande test bevisar återigen varför mnan inte skall köpa nordfrost längre, inte är det med i top tre heller. Hyfsat jämt skägg mellan hakka5 och x-ice north samt Conti winterking/Vredstein som 4:a/5:a och med nf5 som enbart 5:a och medelmåttiga resultat i klass med sydlänska däck.
Finns däcktestet på nätet? Om inte vilka var det som körde det testet?

Edit: Hittade nog rätt test, antar att det är testet i Aftonbladet du menar. Brukar väl vara AMS som utför de testen.
#225638
J.F.S skrev:
Samma fälg finns hos Nordendäck för 932:-/st (16"). Fraktpriser har jag inte jämfört.
Där heter den LookaLike, Mega XC Volvo.
Nordendäck har jag handlat av tidigare och är mycket nöjd med deras service.
http://www.nordendack.se
Jag kan inte rekommendera någon att handla hos http://www.nordendack.se.

Köpte en uppsättning fälgar med två vinterdäck därifrån. Problemen startade redan när jag fick hem grejerna, då hade vikterna ramlat av. Jag fick visserligen 50,- /däck för ombalansering vilket inte hjälpte så mycket då jag inte hittade många som balanserar om för det priset.

De två fälgarna som jag beställt utan däck går helt enkelt inta att balansera. Har försökt hos nästan alla däckfirmor i stan och ingen får till det. Har varit i kontakt med Nordendäck och dom har inget svar att komma med mer än att jag ska göra om alltihop eller så skyller dom på mina gammla däck eller till och med på att jag har fel på min bil.
Köpte senare två helt nya däck men det är samma problem fortfarande.

Summan jag lagt ut på "billiga" fälgar och däck har blivit långt mycket dyrare än dyraste firman i närområdet.
#230185
_lucifer_ skrev:
J.F.S skrev:
Samma fälg finns hos Nordendäck för 932:-/st (16"). Fraktpriser har jag inte jämfört.
Där heter den LookaLike, Mega XC Volvo.
Nordendäck har jag handlat av tidigare och är mycket nöjd med deras service.
http://www.nordendack.se
Jag kan inte rekommendera någon att handla hos http://www.nordendack.se.

Köpte en uppsättning fälgar med två vinterdäck därifrån. Problemen startade redan när jag fick hem grejerna, då hade vikterna ramlat av. Jag fick visserligen 50,- /däck för ombalansering vilket inte hjälpte så mycket då jag inte hittade många som balanserar om för det priset.

De två fälgarna som jag beställt utan däck går helt enkelt inta att balansera. Har försökt hos nästan alla däckfirmor i stan och ingen får till det. Har varit i kontakt med Nordendäck och dom har inget svar att komma med mer än att jag ska göra om alltihop eller så skyller dom på mina gammla däck eller till och med på att jag har fel på min bil.
Köpte senare två helt nya däck men det är samma problem fortfarande.

Summan jag lagt ut på "billiga" fälgar och däck har blivit långt mycket dyrare än dyraste firman i närområdet.
Nu har jag handlat på på Nordendäck igen. Inga som helst problem med fälgarna och fick med navringar och hjulbultar.

16" SvF Alaska blev det och de sitter monterade på bilen utan obalans. Jag är nöjd iaf :)

Däck hade jag så det blev montering av gummit på fälg hos en lokal handlare.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]