Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
#212739
Har för mig att jag fick betala ungefär 2300:- för ny nyckel med dosa. Men då ingick omkodningen av samtliga nycklar. Detta var ungefär 1,5 år sen. Dock var det inte jag som betalde i slutänden. Fattades nyckel när jag köpte bilen.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
#212753
Shit vad surt för dig.

Inte mycket att göra i efterhand men det här kanske kan vara något i framtiden?
http://www.sbmfordon.se/content/villkor ... bilnycklar

"7. Ersättningsgrunder
Vid förlust av nycklar lämnas ersättning med faktisk kostnad för tillverkning av ersättningsnycklar och omkodning av startspärr hos auktoriserad märkesverkstad, dock maximalt SEK 5 000. Har försäkringsersättning utbetalats från denna försäkring är försäkringen förbrukad och upphör att gälla."
Användarvisningsbild
av Barkbiten
#212768
Vill minnas att jag fick priset 1.500 kronor när jag frågade vad en ny nyckel skulle kosta...har förvisso inte tappat bort den, men låsfjädern har pajjat, så jag ville ha en ny fräsch. Men summan var så astronomisk att jag valde att behålla den gamla trasiga. Nyckeln liksom faller ut, och hänger snett ner när man satt in den i nyckelhålet. Bilen startar inte heller om man inte håller nyckeln rakt.
av Infide
#212967
Tidpunkt och plats för förlusten skall kunna anges för att ersättnings skall utgå.

Hade man vetat det hade man s´kerligen hittat nyckeln ockso...
Användarvisningsbild
av Fraz
#212980
Kolegan tappade nyckeln till sin v70n -03
kostade strax under 3000:- och det gick inte på bilförsäkringen.
av Qualia
#213004
Man kan ju köpa nyckel på nätet. kostar ju några hundra.. men frågan är ju vad kostar det att coda om de på Volvo`??
Man ville ju inte punga ut över 2k? , nyckel sitter litet löst..

Bara nyfiken hur mkt tar Volvo för att coda om nycklar?? någon som vet??
Användarvisningsbild
av #27
#213052
Qualia skrev:Man kan ju köpa nyckel på nätet. kostar ju några hundra.. men frågan är ju vad kostar det att coda om de på Volvo`??
Man ville ju inte punga ut över 2k? , nyckel sitter litet löst..

Bara nyfiken hur mkt tar Volvo för att coda om nycklar?? någon som vet??
Vart köper man nyckel/ar på nätet har du någon sida att länka till??
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]