Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
#200318
Då får du åka till en volvoverkstad så kan dom läsa ut larmorsak inget du kan göra själv..
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
#200369
Har du kollat batteriet? Både på min V70-04 och golfen jag hade innan så gick larmet igång när batteriet var dåligt laddat.
Användarvisningsbild
av Gizz
#200381
När min S80 falsklarmade fanns det inte någon tydlig felkod på vad som utlöst larmet. Men det fanns en kod som gjorde att de misstänkte sirenen. Vilket det verkar ha varit då jag efter bytet inte haft problemet mer. Verkar vara ett vanligt fel.
Användarvisningsbild
av wide
#200439
Fick höra på omvägar att man kunde testa larmet med en "knapp", det brukade hjälpa larmet att "nolla" sig.
Till det roliga personen i fråga vet inte vilken knapp det gäller! :lol: , kan det vara på fjärren tro?? :roll:
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#200492
wide skrev:Det står i intruktionsboken om ett fel uppstår så teckenfönstret lämplig åtgärd!

Räknas inte detta som ett fel?? :roll:
Det är nog inget sådant fel som menas, det som menas är t.ex trasig lampa eller bromsljus. Eller låg kylarvätske- olje-bromsvätske nivå

/Kalle
Användarvisningsbild
av wide
#200493
~Kalle~ skrev:
wide skrev:Det står i intruktionsboken om ett fel uppstår så teckenfönstret lämplig åtgärd!

Räknas inte detta som ett fel?? :roll:
Det är nog inget sådant fel som menas, det som menas är t.ex trasig lampa eller bromsljus. Eller låg kylarvätske- olje-bromsvätske nivå

/Kalle
Nää.. :lol:

Det står om larmet i boken!, att de ska visa fel. Sid 47 om larmet... :???:

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]