Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#198603
grammse skrev:klart den ska gå men på tomgång går den med ca minut intervaller men så fort jag kommer över ca 1500 rpm så börjar den slå till/från ca var 5 secund. jag menar kör jag på 24 grader i bilen så borde den ju inte gå lika ofta som om jag väljer max kyla. spelar ingen roll om det är 30 grader ute eller 10 grader den går lika offta :(
Håller på att den är felfri..
av tomme
#198663
fullt normalt! kylteknikerns vara eller inte! kompressorn jobbar alltid efter ett "normalt" tryck så länge som du har valt att ha klimatorn i "auto" om du väljer "off" så borde du se elller höra skillnad på kompressorn!
Användarvisningsbild
av Nexus
#198691
tomme skrev:fullt normalt! kylteknikerns vara eller inte! kompressorn jobbar alltid efter ett "normalt" tryck så länge som du har valt att ha klimatorn i "auto" om du väljer "off" så borde du se elller höra skillnad på kompressorn!
okej varför går den så täta intervaller man man ligger över 1500 rpm på motorn men har mycket längre perioder på tomgång? min går lika tätt oberoende på om det är 30 grader ute eller 10 grader.
Den gjorde ej så förra sommaren men ingen tror på mig utom varfförerdetpådetteviset som har exakt lika på sin V70.
av tomme
#198769
Det har förmodligen försvunnit lite kylmedium, min bil gjorde exakt som du beskriver tills dess att jag fyllde på med ca 100 gram R134, nu funkar den precis som tidigare!
Användarvisningsbild
av Nexus
#198779
tomme skrev:Det har förmodligen försvunnit lite kylmedium, min bil gjorde exakt som du beskriver tills dess att jag fyllde på med ca 100 gram R134, nu funkar den precis som tidigare!
Tack tomme :D äntlingen någon som tror på mig och känner igen "felet"
av holgerth
#200870
Vad skall man ha för munstycke och var kan man köpa det om man ska fylla på själv.
Vart sitter påfyllnings ventilen på v70 -98
Användarvisningsbild
av Claes74
#200889
holgerth skrev:Vad skall man ha för munstycke och var kan man köpa det om man ska fylla på själv.
Vart sitter påfyllnings ventilen på v70 -98
sitter på röret bakom höger strålkastare med en gummihatt skruvad på. ser ut som en däckventil fast större.

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..