Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
#19148
Tias skrev:Tjena,

Test att bränna på audio skivor istället, min 803:a klarade inte vanliga
cd-r, då köpte jag audio skivor och det funkade hur bra som helst
obs!! de är lite dyrare men värt vartenda öre...
//Tias
Tyvärr kan jag meddela att såkallade audio skivor är precis samma som dom vanliga, skillnaden är att man tar ut stim pengar och följden är att dom är dyrare.
Min erfarenhet är att det bästa man kan göra är att bränna i en låg hastighet, max 4x eller mindre då kan man vara säkrast på att det fungerar.
Sen är det också så att vissa cd skivor är bättre än andra och det kan vara svårt att veta, man får prova sig fram. Någon här sa att "blåa" cd:s skulle vara sämre men för mig har just blåa Verbatim varit bäst men dom finns inte mer vad jag vet...
Nonames har fungerat fint också men jag råkade ut för något jag inte väntade mig en gång, jag skrev ut en ettikett och klistrade på några nonames och då kunde plötsligt inte ens min brännare i datorn läsa dom så jag rev av ettiketterna igen och då fungerade det utmärkt! :shock:
av Dedy
#19972
Tjenix!
Jag har en HU-601 i min S80. Den verkar klara allt från dåliga till högkvalitativa cd-r skivor.
Senast köpte jag de absolut sunkigaste NONAME skivorna och de funkar klockrent.
Bränner i ett program som heter Sonic Record Now....enkelt och stabilt.
Hembränningsapparaten kommer från HP.

Det jag tycker det verkar märkligt är att det skiljer sig mellan de olika stereomodellerna hos Volvo. Jag menar somliga har mer eller mindre problem än andra med just cd-r skivor.

Lycka till!

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]