I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#178508
Till D5 -02 till -05 verkar bara BSR ha softloader. Vad menas med seriell programmering (som SCT erbjuder till den motortypen)?
Det betyder att man laddar via OBDII uttaget i de flesta fall. D.v.s på samma sätt som med Sofltloader/PPC. Men egentligen är all programmering där man slipper löda chip seriell programmering..

/Thomas
#178789
Funk skrev:
Till D5 -02 till -05 verkar bara BSR ha softloader. Vad menas med seriell programmering (som SCT erbjuder till den motortypen)?
Det betyder att man laddar via OBDII uttaget i de flesta fall. D.v.s på samma sätt som med Sofltloader/PPC. Men egentligen är all programmering där man slipper löda chip seriell programmering..

/Thomas
Ok. Man lämnar alltså in bilen, till skillnad från Softloader/PPC som man kan beställa hem?
#178901
wide skrev:
Men som sagt dessa dosor är intressant, men att de skulle vara så dyra på grund av att de är gjorda i Svedala låter konstigt....
He he, om vi jämför våra löner med "slavlönerna" i Kina så tycker inte jag att det låter konstigt...


/David
#178903
A80TD skrev:
Funk skrev:
Till D5 -02 till -05 verkar bara BSR ha softloader. Vad menas med seriell programmering (som SCT erbjuder till den motortypen)?
Det betyder att man laddar via OBDII uttaget i de flesta fall. D.v.s på samma sätt som med Sofltloader/PPC. Men egentligen är all programmering där man slipper löda chip seriell programmering..

/Thomas
Ok. Man lämnar alltså in bilen, till skillnad från Softloader/PPC som man kan beställa hem?
Ja, man tar en kaffe under tiden dom laddar in den nya mjukvaran vid seriell programering.
MEN om jag inte minns fel så pratade Patrik på SCT något om att dom vid kunde tänka sig att göra en Roadtrip om efterfrågan va stor och många hade svårt att ta sig till Kungälv, jag kan forska mer i detta när jag ser hur många vi blir...
Antar att alla här som suktar efter mer effekt håller andan och väntar på att BSR/mojja kommer att avslöja. hehe
vol:-)

Mvh David
#179049
Korny skrev:
Ja, man tar en kaffe under tiden dom laddar in den nya mjukvaran vid seriell programering.
MEN om jag inte minns fel så pratade Patrik på SCT något om att dom vid kunde tänka sig att göra en Roadtrip om efterfrågan va stor och många hade svårt att ta sig till Kungälv, jag kan forska mer i detta när jag ser hur många vi blir...
Antar att alla här som suktar efter mer effekt håller andan och väntar på att BSR/mojja kommer att avslöja. hehe
vol:-)

Mvh David
Okej, tack.
Tyvärr bor jag lite för avsides. Jag får nog sikta på BSR som lär kunna skicka hem grejorna.

P.S. Stort tack till er som organiserar de här gruppköpsförfrågningarna!
#179071
Det dom flesta inte tänker på när dom optimerar bilarna är att det alltid är bättre med återförsäljare nära sin hemort än att man tvingas till en stad någonstans i sverige för att felsöka och ordna till eventuella problem.

Bsr har en väldigt bra upparbetad support som står redo varje dag för att lösa eventuella problem som kan uppstå med deras produkt, Alla bilmoddeller tas in på långprovningar innan programmvaran släpps ut på markanaden för att säkerställa kvaliten o.s.v

Bsr växjö har idag 20 heltids anställda som arbetar med optimering och problem lösningar vid optimering utav bilarna.
Jag hade en del strul med min förra s40n som optimerades via bsr och dom skötte det hela på ett proffsigt sätt och löste problemena inom 2 dagar vid 2 olika tillfällen,

Skulle man bara vara ute efter lite mera effekt så finns det ju massor med firmor som utför detta för runt 1500kr och uppåt men då kan man ju lika gärna köpa grisen i säcken och har inte om programmvaran varit testad ordentilgt och verkligen är optimal för bilen så är det ju inte det bästa man kan ploppa i sin bil.

Inom kort kommer jag tala om vad exakt bsr kommer att erbjuda oss för att optimera våra kära bilar hos dom lite mera kan jag ju avslöja redan nu,

Vi kommer bland annat få ta del utav deras arbetssätt och hur dom utformar programmvarorna, Effektmätning i deras testceller, rundvandring i deras lokaler, tilltugg och dryck och en heldag hos dom i växjö + att en rabbat kommer att erbjudas som kommer redovisas efter den 23 mars.

Sen vill jag återigen slå ett slag för bsr´s utmärkta kundsupport om den någon gång skulle behövas så är dom riktig hjälpsamma.
Alla uppdateringa till bsr optimeringen är gratis och hämtas enkelt hem via deras hemsida.
Bsr erbjuder även en försäkring som täcker allting som inte ens egen försäkring står för vid eventulla skador som kan kopplas till optimeringen för en kostnad utav 800kr/år vill jag minnas.

M.v.h mojja
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Karossen. Lyckades kalibrera lägesgivarna ef[…]

Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]