Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av morrumskillen
#15791
Det där med firmwaren skall man ta det lite nätt med har jag upptäckt, den brännaren som inte vill sig riktigt, är flashad med en hackad firmware...
http://www.micheldeboer.nl/firmware/
Finns en massa smått o gott där i firmwareväg till NEC brännare, men som sagt, spara ner originalflashen först, så den går att köra tillbaka om det börjar strula till sig...

MVH Kim
Användarvisningsbild
av ufriman
#15813
NEC brännare är enligt många i min branch helt hopplösa och kassa.
Nä Plextor o Pionere är vad som gäller.

//U friman
Användarvisningsbild
av ER
#15983
ufriman skrev:NEC brännare är enligt många i min branch helt hopplösa och kassa.
Nä Plextor o Pionere är vad som gäller.

//U friman
Varför betala extra för ingenting? NEC funkar kanon för mig, även till HU-603. Så jag går inte på den myten att köpa Plextor eller Pioneer för mer pengar utan att få något mervärde värd namnet mot NEC/LiteON jag kör med nu. Hadde en Plextor förr, men den var bara dyrare än övriga märken utan arttt den var värd det. Tur den dog naturlig död innan jag kastade bort den.
av usjam
#16441
Inga problem med att bränna märkes skivor
med min NEC 3500 & spela dom på en HU-603 :D
av Noodles
#16461
Jag har hitills bara bränt 4 skivor till bilen (nybliven HU603 ägare :)).
3 noname skivor där 1 ej funkade, och 1 Fuji som funkade fint.

Använder en NEC2500 brännare.
Användarvisningsbild
av Ramon
#16465
Noodles skrev:Jag har hitills bara bränt 4 skivor till bilen (nybliven HU603 ägare :)).
3 noname skivor där 1 ej funkade, och 1 Fuji som funkade fint.

Använder en NEC2500 brännare.
NECs brännare är absolut inte skit, en av mina dvd-brännare är en NEC och den funkar fint att bränna cd till bilen och allt annat... Det är precis samma sak som att väldigt många säger att D-LINK suger på att göra routrar... Nej, det gör de inte, det är dock så att D-LINKs routrar inte gillar Telias bredband och därmed är det många som har krånglande router från dem... Det är inte produkten i sig som är kass/fel på. Sen så beror det ju lite på ens erfarenheter också, ifall man haft en krånglande produkt så kanske man aldrig återkommer till en likadan...
av Noodles
#16470
Nej jag är nöjd med brännaren helt klart.
Dock så var de nån väldigt skum skiva som inte funkade så jag är väl inte helt förvånad :wink:
Funkade i polarns JVC spelare så han får lyssna på RobbieWilliams Live nu :)
av Teemu
#16489
min HU-603 verkar ta allt... Har fortfarande ett gäng med skivor kvar efter Kina resan som skall brännas. Märket är Risheng och kostade ca 80öre/st och dessa funkar klockrent. Brännaren är en NEC ND-3500
av DjRogga
#16504
Hej!
Som radiotekniker jag är så kan man avslöja en del...... det är för dålig utsignal på vissa laserpickuper,en del fabrikanter gör så med flit kan man säga bara för att pickupen håller lite längre och kanske gör dom svårt för just brända skivor,utsignalen på en cd-spelare som har lägre 0,7 mV har svårt att läsa brända skivor medans en som har utsignal 1,0 mV eller mer då är det inga problem.
Ni som har en gammal cd -spelare hemma kanske 1988-92 ungefär dessa har en hög utsignal = brända funkar,sen ca 1994-98 så behövde man inte så kraftig utsignal för fabriks-skivor då gick man ner till hälften
ca och då kom "hem bränningen" som ville ha en spelare med hög utsignal.

Mvh
Dj Rogga
Användarvisningsbild
av johnkanon
#16860
Min stereo har ikke problemer med brente cder. Bruker nero og knverterer mp3 til wav først så brenner dem som audio cd, fungerer dødsbra. :D

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]