Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1578572
Har haft det irriterande problemet i min nya XC60 Recharge att googles assistent säger typ att "jag förstår inte vad du menar" trots att jag inte sagt "hej Google" eller något överhuvud taget. Det sker ganska ofta när jag har stängt av bilen och är på väg ur bilen. Ibland har jag tom hört det när jag precis har stängt dörren.

Jag har i Google menyn avvaktiverat att Google skall lyssna på mig, och trots det så händer det.
Jag kommer inte åt någon knapp på väg ur bilen heller.....
Jag har startat om systemet utan någon skillnad?

Någon som har samma problem? :-(
#1578627
Hej,

Uppdatering.

Testade att nollställa cache (testat innan) + appdata på både Google Maps & Google Assistenten nu ikväll och det verkar som att Google slutar att pratar när man skall lämna bilen nu.

En annat fel som också visat sig efter 3.0.3 är att Google smart energiåtergivning lagt av, denna funktion började också att fungera efter nollställning av cache och appdata.

Återstår och se om allt håller sig så här nu.
#1578658
JohanXC60 skrev: mån 13 maj 2024, 22:34 Hej,

Uppdatering.

Testade att nollställa cache (testat innan) + appdata på både Google Maps & Google Assistenten nu ikväll och det verkar som att Google slutar att pratar när man skall lämna bilen nu.

En annat fel som också visat sig efter 3.0.3 är att Google smart energiåtergivning lagt av, denna funktion började också att fungera efter nollställning av cache och appdata.

Återstår och se om allt håller sig så här nu.
Tack för svar. Skall testa som sagt.
#1579101
Uppdatering:
Fick följande svar från Volvo.

"Tack för ditt mejl och förstår vad du menar.

Jag håller på att undersöka detta och återkopplar till dig när jag har mer information."


Kul att iallafall Volvo förstår vad jag menar när nu inte Google Assistant gör det :-)

Bra tips att trycka ner och släppa upp 👍, de[…]

XC70 D5 dålig acceleration

Hej, har börjat få lite problem med acc[…]

Ac

Normalt suger man med vacum in olja i en ny kom[…]

Oringar/rengöring oljetråg

Det är ledningen som går från vev[…]