Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gucci
#1544726
Brainy skrev: lör 17 jun 2023, 23:34 Vilken pdf är det du hittat?
Jag har inte hittat någon alls för inkoppling i Volvo.
Endast hittat för ”manuell inkoppling utan iso”.

Vad tycker du om ljudskillnaden då?

Edit: Denna? https://phoenixgold-eu.com/wp-content/u ... o-2019.pdf
Ja precis, den pdfen kan du zooma in på rätt bra.

Ljudskillnaden är enorm. Mitt tips är att sätta dspn på Max och sedan sköta bas via volvo ljud fliken. Annars så är BT dongeln rätt kul men det har hänt att jag har råkat skicka musiken direkt till den och då tar den över helt. Men är otroligt nöjd med den.
av Gucci
#1544842
Brainy skrev: ons 21 jun 2023, 09:32 Vad menar du med att ställa dsp’n på Max?

Använder du inte Volvo ljudinställningsfilen?
DSP volymen på Max. Jag kör med bt dongel.

Eeeeh… kör nog bara med original som var från start…
Detta får jag kolla ikväll :-D
av Goldberg
#1544900
Om ni har möjlighet att lägga upp bilder skulle det uppskattas! Det vore såklart intressant att se bilder från själva installationen, men även bilder på hur det ser ut på plats vore toppen.
Användarvisningsbild
av Brainy
#1549934
När jag väl insåg att delar av kablaget var rena förlängningskablage samt fick denna pdf så gick det tämligen enkelt. https://phoenixgold-eu.com/wp-content/u ... o-2019.pdf

Under stolen satt det inte alls bra, det blev för trångt.
Så jag har flyttat bak det till bakluckan (så då fick jag nytta av förlängningen med).

Plockar in kablaget under tröskeln genom att gå under stolsskenan långt fram på stolen, sedan går kablaget längs med orginalkablage hela vägen bak till höger hjulhus där jag plockade ut den under bagagegolvet.
IMG_8700.jpeg
IMG_8700.jpeg (2.38 MiB) Visad 380 gånger
av Nodljung
#1578341
Carinspector skrev:Jag monterade kitet ZDAPV1 med DSP i min med standardhögtalare och det blev skillnad som natt och dag. Hade tanken att även byta ut högtalarna senare, men frågan är om det är värt pengen med tanke på skillnaden det blev med standardhögtalarna.
(Vet dock inte hur stor skillnaden blir med HK/B&W högtalarna om du har sådana)

Var verkligen plug n play! Jag la den ovan på originalförstärkaren under passagerarstolen men jag kommer att flytta den då stolen tar i lite om man har den längst ned.
@Carinspector, Var det svårt att montera denna? Instruktionen till detta slutsteg är minsann knapphändig tycker jag :)

Idag (sön) har jag lagat kåpan under mo[…]

Bränsletrycksregulator? Det är inte s&ar[…]

Dålig värme i kupén

Låter helt sjukt! Som om det ändå[…]

Nycklarna har slutat fungera

Man får ändå säga att det &a[…]