Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70turbojs
#1578084
Hallå! Jag har fått fylla på styrservo sen jag köpte bilen i oktober förra året & har provat hälla i servotätning utan resultat. Uppskattningsvis får jag fylla på en gång i månaden ungefär, kanske lite längre tid. Jag ser att det är fuktigt på servobehållaren men det droppar på balken vid förarsidan ner på marken och det är gröna fläckar. Har inte haft möjlighet att lägga mig under bilen men bör göra det strax men något tips i förhand var det kan läcka ifrån? Är inte så hemma när det gäller styrservo och hur det ser ut med slangar och dylikt där? Hur vanligt är det att styrväxeln läcker på faceliften? Bilen har gått 27k mil nu.
Tacksam för svar!
av V70turbojs
#1578123
Tack för tipset! Jag provade ju Biltemas tätningsmedel och de gissar jag är inte lika bra som omegas. Men hur länge håller tätningen om de skulle fixa mitt problem? Jag ska väll iofs under först och kolla var det läcker innan jag beställer något mirakelmedel, hoppas bara det inte är styrväxeln
av V70turbojs
#1578149
Det borde väll gå några kopplingar/slangar där som kan läcka med? Jag har köpt omega 917 och hällt i idag för och se om de tätar något annars får jag söka vidare .. så drygt med läckage!
Användarvisningsbild
av vetten
#1578154
Är du säker på att behållaren är hel dom kan spricka lite grann med åldern jag skulle kolla den ordentligt först, det kan ju läcka lite grann och sen rinna ner och droppa lite under bilen, sprickorna brukar bli vid infästningen och slangfästena.

EU direktivet säger att det måste vara […]

Trög servo efter renovering

Skiftat slangar? Det sitter backventiler i styrv&a[…]

Volvo 745 hög tomgång kall

Vad är det för motor? Tjyvluft kan orsak[…]

Hej alla! Fick nedslag på besiktningen p&ari[…]