NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kossmossa
#1541497
Hej,

Jag har ett märkligt problem. När jag har kört med min c70 t5 -2006 och parkerar och drar ut nyckeln så låser bagageluckan upp sig automatiskt.
Jag måste då gå ur bilen, stänga luckan manuellt men då kan jag inte öppna den igen.
Då måste jag gå och starta bilen för att kunna gå bak och öppna den.
Någon som har varit med om liknande problem?
Tacksam för alla tips jag kan få 😅
Användarvisningsbild
av HCP
#1541533
Testa skruva lös handtaget och koppla ur den, gör sen samma process när den öppnat sig av sig självt och se om det upprepar sig. Fortsätter det så sitter felet längre in i bilen, då skulle jag kika på där kabeln går mellan bil och lucka, de kan skava med tiden och börja kortsluta sig själva.
av Kossmossa
#1541587
Okej, tack för era snabba svar!
Jag skruvade loss själva öppningshandtaget där klickreläet sitter för att öppna bagageluckan men längre än så kom jag inte.
Måste jag montera ner hela plastkåpan som täcker insidan på bagageluckan?
Har inte så bra koll.

Tack på förhand!
av binkie
#1541665
Kossmossa skrev: fre 19 maj 2023, 09:46 Okej, tack för era snabba svar!
Jag skruvade loss själva öppningshandtaget där klickreläet sitter för att öppna bagageluckan men längre än så kom jag inte.
Måste jag montera ner hela plastkåpan som täcker insidan på bagageluckan?
Har inte så bra koll.

Tack på förhand!
Nu var det flera år sedan jag fixade kontaktstycket på en c70 men är rätt så säker att du måste ta ner kåpan och komma in från baksidan av handtaget.
Användarvisningsbild
av HCP
#1541667
Kontakten sitter på insidan av låset på C70 ser det ut som på sprängskisser.
av Justenergy
#1577968
Hej
Har fått samma problem som trådstartaren på min C70 -06a efter uttag ur vinteridét... Första vårregnet och vips
så fungerar bagageluckan som trådskaparens problem, stäng av bilen och bagagen öppnar sig----
Men... hur gör jag för att komm in bakom låset och "kåpan".. dvs hur monterar jag lättast bort plastkåpan?
Jag har inte någonstans hittat hur man monterar bort den - Någon som har tips och idéer hur man kommer
åt att montera bort kåpan som håller reg.plåtsbelysning och denna kontakt som öppnar bagageluckan som
verkar vara huvudproblemet?

De har en förmåga att bli skitiga om ma[…]

Köpråd v90

Inte bara 3000 mil som överskridits, utan &au[…]

Montering av prydnadslist

Min list mellan grillen och kofångaren var g[…]