Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1362889
Volvos "Vida" brukar säljas som "piratprogram" Annars kan du nog hota din volvohandlare med att köpa reservdelarna av dom så skriver de nog ut demo topp-avsnittet till dig. Du behöver tolkar till kamaxlarna, finns nog på biltema som funkar. Tänk på att bara använda Volvos flytande packning till halvorna på toppen (ventilkåpa) när du kommer så långt. Ska påpekas att det är rätt mycket skruvande för den som ej är van.... Lycka till i vilket fall som.
#1362939
Tack för all hjälp! Vi får se om jag vågar tackla det här projektet själv eller om jag tvingas lämna in bilen men risken är att jobbet nästan kostar mer än vad bilen är värd. Jag ska försöka hitta någon manual och se om jag tycker det känns som att jag kan klara av det. Tack för tipset med flytande packning får se till att köra Volvo original om jag vågar tackla projektet.
#1362970
Det kommer att krävas bra instruktioner för att lyckas som oerfaren. Riva isär kräver "bara" viss känsla men återmontage kräver lite mer.
Förståelse för ventilslipning, ventilspelsjustering (Det är inte hydrualiska lyftare) verktyg för återmontage av kamaxelkåpan, måttligheten med packningslimmet, momentnyckel, kamlåsningsverktyg, VVT hanteringen, osv...

Det är INTE omöjligt för oerfaren, men som sagt, väldigt bra instruktioner krävs.

Lämna bort jobbet är en smula obilligt.
BARA trådskaparen vet om det är värt det.

Tänk på att en Bifuel har "bäst före" på gastankarna, där den i princip blir värdelös pga gastankarna döms ut. Nya är nog inte ekonomiskt försvarbart.
NIvomat byte, passar?

Jag hade aldrig bytt bort nivomat. Bästa uppf[…]

Oljafråga

Det funkar.

Jag har aldrig haft detta förräns den se[…]

Vel, da er skjermen montert. Så får je[…]