Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1427122
dannesk skrev:
kievY skrev:Kunde Volvo felsöka om givaren var trasig eller de chansa och bytte? Idag stötte jag på nämligen samma sak tror jag. Eftersom jag ägt bilen i knappt 2 månader vet jag inte om det var sommar spolarvätska eller vatten i behållaren. Jag skulle nämligen spola och ingeting hände, varken fram eller bak. Stod parkerad i ett garage och då fungerade det när bilen tinat lite. Efter att stått ute 2 h var det samma problem igen. Jag hällde i 4 liter spolarvätska och det kom vätska direkt. Så jag antar att givaren är paj, men svårt att veta då jag är osäker hur långt ner nivån var i behållaren. Ska höra med säljaren, men det ser ganska enkelt ut att byta via framskärmen.
Om spolningen inte funkade om bilen stått ute i kylan men funkar om den värmts upp så är ju blandningen problemet. Nu när du fyllt på så är det bara att köra tills nivån blir låg så ser du ju om varningen funkar, nivån innan du fyllde behöver ju inte vara så låg att varningen skulle triggas.
Jo precis, jag är inte helt säker nu.. kanske låg en skvätt i botten av dålig spolarvätska och nu har jag fyllt på med 4 liter spolarvätska som ska klara -20. Det fungerade hem från jobbet i morse i -5 iaf. Behållaren rymmer väl 6 liter och då jag fick i 4 liter helt så kanske inte varningen kom än.. jag får avvakta. Ser lätt ut att byta isåfall.
#1577311
gladiator138 skrev: sön 28 apr 2024, 18:05 Jag har en V60 2018 som inte varnar för att spolarvätskan börjar ta slut. Fungerade senast i december, är det att byta givaren som gäller eller finns det något annat man kan försöka sig på?

/Anton
Förmodligen givaren.
Fick min bytt på nybilsgarantin och nu verkar det vara dax igen, har en hemma som snart ska bytas.
Ny växellådsbalk M47

Fick en 2a på min gamla rostiga växell&[…]

Köpt av företag? Hur länge sedan? T[…]

Jag väntar också på en såd[…]

Hej Ni som beställt/har xc60 recharge vil[…]