Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1567761
De är helt ute och reser om hur man ska göra för att fixa det här.
För att få upp luckan så man kan göra resten av åtgärderna gör man så här:
  • Peta bort täckbrickan över axeln till bakrutetorkaren. Peta på låspinnen från baksidan.
  • Koppla en sladd till axeltappen.
  • Sätt andra änden av sladden till något jordat i bilen. Låsets bygel i dörröppningen där bak ligger bra till.
  • Tryck på knappen för att öppna luckan, så går den upp.
av Gluten
#1574983
Hej!
Jag är rätt kass på detta. Men videon som folk länkar här fungerar till en 2015 v70?

Samma färg på kabel etc etc?
För min baklucka går inte alls att öppna och den blinkar bara i instrumentpanelen etc.
Gött stressad :-D :-)
#1574985
Gluten skrev: ons 03 apr 2024, 20:17 Hej!
Jag är rätt kass på detta. Men videon som folk länkar här fungerar till en 2015 v70?

Samma färg på kabel etc etc?
För min baklucka går inte alls att öppna och den blinkar bara i instrumentpanelen etc.
Gött stressad :-D :-)
Kollade på kommentarer i den videon och det skall funka samma som på MY08-13.
"
I just followed your guide on my XC70 -16. Really easy to follow, only thing I had to do differently was to extend the cable since it was not long enough on my car. Solder and shrink tube and done. Lets hope it works from now on! The pin did look slightly melted/dark.
"

bara och prova sig fram, kostar annars hos volvo 1200kr? felsökning + arbetet om dom nu hittar felet (allt som allt över 3000kr+) 🤣🤣
av Gluten
#1575015
Jag kan ju bara säga att jag fick upp bakluckan med hjälp av videon. Väldigt enkelt!
Höll på och köra luckan upp och ner några gånger. Kändes som att det var själva lucköppnar knappen Men osäker.

Nu funkar allt felfritt iaf. Får se om/när det händer igen :P :-D
#1575036
Gluten skrev:Hej! Jag är rätt kass på detta. Men videon som folk länkar här fungerar till en 2015 v70?
Strunta i videon och gör som jag skrev ovan i stället. Mycket enklare.
av Raco
#1576449
Hej!
Jag fick med problem med att bakluckan ej gick att öppna och vindrutetorkare bak gick sakta eller inte alls. Följde tipsen på denna tråd och bilen fungerar nu bra igen 😃 Bilen är V70 årsmodell 2014.
Tackar o bockar

Luftfjädring tycker jag du ska ha på[…]

@246 , Kan uppdatera, kamremsbytet utfördes […]

Ah så det är olika styrenheter för[…]

Temp på lådan?

Har en Icarsoft, och har kollat tempen på l&[…]