Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoPutte007
#1576315
Hej!
Nyckeln är borta till avtagbara dragkroken. har läst runt lite men vet inte om de stämmer men de ska tydligen finnas en kod vid nyckelhålet för att få fram nyckelkoden men de står ej på min. Har en V70 2004
Användarvisningsbild
av freak1
#1576332
Varför behöver du nyckeln? Sitter kroken på bilen och är låst så du inte får av den, eller?? Jag har ingen nyckel till mitt och tar därför av kroken när draget inte används så kroken inte blir stulen. Besiktningen bryr sig inte om nyckel saknas bara kroken går att ta av.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1576335
@freak1, Besikning kan bry sig om lås finns, då skall det fungera "Vi kontrollerar att din dragkrok går att sätta fast och att ta bort samt att eventuellt nyckellås fungerar."

Däremot kan man ta bort låset och då är det grönt. Jag antar utan att veta att man kan borra bort det?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1576341
Dextre skrev:Det låter väl ändå konstigt. Jag har gått igenom tio besiktningar och aldrig haft nyckel på löstagbar dragkrok och ingen anmärkning på det.
Men kan få om de gör enligt sina skrivelser. Jag besiktigar hos SBP, de har sedan 2017 då har först haft avtagbar kollat låset varje år

Eller så köper man en bensinare och sli[…]

Fick på sommarhjulen i dag, så jä[…]

Nej, det fungerade inte... Har fått str&arin[…]

I dag fikk min Volvo en rostskyddsbehandling, av m[…]